Brevet laten verlopen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HanH
  • Startdatum Startdatum

HanH

New member
Hallo allen,

Hoewel ik natuurlijk graag vlieg zit ik nu wat betreft mijn studie en financien een beetje klem. Ik heb het idee mijn brevet te laten verlopen, om het na mijn studie (wanneer in het algemeen een inkomen iets groter is) weer op te pakken. Voor mij is alleen niet helemaal duidelijk wat er dan moet gebeuren. Moet ik weer het hele traject van theorie en uren doorlopen? In principe heb ik natuurlijk het minimum aantal vlieguren reeds in bezit, maar theorie en rc vervallen waarschijnlijk. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

Groeten,

Han
 
Spijtig :(

HIER staat het allemaal (redelijk) duidelijk beschreven ;)

Er zijn twee dingen om rekening mee te houden, het verlopen van je brevet en het verlopen van je klasse bevoegdheid (b.v SEP/MEP e.d.).

Het brevet is na afgifte 5 jaar geldig en de klasse bevoegdheid 2 jaar.
M.a.w. het brevet kan dus eerder verlopen dan je klasse bevoegdheid v.v.

"Langer dan 7 jr. verlopen betekent opnieuw theorie en praktijkexamen"
 
Hallo Great Balls of Fire

Bedankt voor de reactie. Mijn PPL is afgegeven op 25 juni 2004, dat betekent dat het verloopt op 25 juni 2009 (zoals ook staat aangegeven bij IX Validity). Mijn Aircraft Rating SEP is opnieuw afgetekend en geldig tot 1 July 2008. Als ik het goed begrijp kan ik deze laten verlopen en zonder opnieuw theorie te moeten doen een wederafgifte aanvragen. Ik zal wat trainingssessies moeten doen (lijkt me ook zeker niet onverstandig na lange tijd uit de lucht!) maar er is verder geen theorie examen voor nodig. Klinkt allemaal heel schappelijk, maar ik heb nog 1 vraag:
De vervaldatum die is gesteld waarna je na 7 jaar opnieuw je theorie moet doen, is dat de vervaldatum van de klasse bevoegdheid of het brevet zelf? Ik denk de klasse bevoegdheid, maar weet het niet helemaal zeker.

Groeten, en nogmaals bedankt voor de hulp!
 
Hallo Great Balls of Fire

Bedankt voor de reactie. Mijn PPL is afgegeven op 25 juni 2004, dat betekent dat het verloopt op 25 juni 2009 (zoals ook staat aangegeven bij IX Validity). Mijn Aircraft Rating SEP is opnieuw afgetekend en geldig tot 1 July 2008. Als ik het goed begrijp kan ik deze laten verlopen en zonder opnieuw theorie te moeten doen een wederafgifte aanvragen. Ik zal wat trainingssessies moeten doen (lijkt me ook zeker niet onverstandig na lange tijd uit de lucht!) maar er is verder geen theorie examen voor nodig. Klinkt allemaal heel schappelijk, maar ik heb nog 1 vraag:
De vervaldatum die is gesteld waarna je na 7 jaar opnieuw je theorie moet doen, is dat de vervaldatum van de klasse bevoegdheid of het brevet zelf? Ik denk de klasse bevoegdheid, maar weet het niet helemaal zeker.

Groeten, en nogmaals bedankt voor de hulp!


Klasse bevoegdheid....

Brevet is levenslang... Helaas zonder enige rating net zoveel waard als toiletpapier....
 
Ik weet niet hoe krap je zit, maar je kunt natuurlijk ook 1x per 2 jaar een profcheck doen en verder niet vliegen. Ben je, mits de profcheck goed gaan, voor circa €400,- per twee jaar klaar (uurtje huur kist/landingen, plus examninator). Hou je in ieder geval je papiertje geldig.
 
Hallo Wasabi,

Je hebt gelijk, alleen is na twee jaar niet vliegen mijn routine zo roestig dat ik niet na 1 keer vliegen een check kan krijgen. Dan kan ik dus net zo goed na mijn studie een aantal lessen nemen en daarna een wederafgifte aanvragen, denk ik. Ik ga het vanavond even kortsluiten met de vliegclub.

Bedankt,

Han
 
Terug
Bovenaan