Circuitbreaker
Member
Hoi,
Ik ben benieuwd hoe bij jullie vliegclub/school de brandstofverschillen worden verrekend met de actuele huurprijs van de kist. In landen om Nederland kun je vaak tanken voor prijzen ver onder € 2,- /L, waar in Nederland een litertje AVGAS als snel rond de €2,70 ligtassed:. Als je met halfvolle tanks vertrekt naar zo'n veldje en hem daar tot de laatste druppel aftankt (alles binnen de limieten en wettelijke eisen uiteraard) kan je veel besparen op de uiteindelijk huurprijs....
Maar wordt dit wel verrekend bij de vliegclubs/scholen of steekt men deze 'winst' veelal in eigen zak door alleen de voorgeschoten transactie van de brandstof te verrekenen met de huurprijs?
Een voorbeeld is Lydd, waar je voor €1,20 AVGAS kan tanken (mits je de UK verlaat i.v.m. tax free). Hier nog meer info http://www.thehangar.co.uk/fuel/fuel.shtml
Graag jullie ervaringen hiermee en tips voor aantrekkelijke bestemmingen (bijv. Zweden, waar het nóg goedkoper schijnt te zijn)
En nee, ik ben geen Zeeuw.
Ik ben benieuwd hoe bij jullie vliegclub/school de brandstofverschillen worden verrekend met de actuele huurprijs van de kist. In landen om Nederland kun je vaak tanken voor prijzen ver onder € 2,- /L, waar in Nederland een litertje AVGAS als snel rond de €2,70 ligtassed:. Als je met halfvolle tanks vertrekt naar zo'n veldje en hem daar tot de laatste druppel aftankt (alles binnen de limieten en wettelijke eisen uiteraard) kan je veel besparen op de uiteindelijk huurprijs....
Maar wordt dit wel verrekend bij de vliegclubs/scholen of steekt men deze 'winst' veelal in eigen zak door alleen de voorgeschoten transactie van de brandstof te verrekenen met de huurprijs?
Een voorbeeld is Lydd, waar je voor €1,20 AVGAS kan tanken (mits je de UK verlaat i.v.m. tax free). Hier nog meer info http://www.thehangar.co.uk/fuel/fuel.shtml
Graag jullie ervaringen hiermee en tips voor aantrekkelijke bestemmingen (bijv. Zweden, waar het nóg goedkoper schijnt te zijn)
En nee, ik ben geen Zeeuw.