Botbreuken , Kneuzingen

Yunnie

New member
Hallo beste mensen ,,

Wat ik graag zou willen weten =

Heb je een kans dat je wordt afgekeurd voor f-16 piloot , ALs je eerdere Botbreukingen of kneuzingen hebt opgelopen of maak dat niet uit ?
[Ribbreuk of kneuzing etc]



Alvast bedankt ,

MVG yuniko:biertje:
 
Jazeker, als je iets gebroken hebt en het chirurgische gecorrigeerd moest worden kan het een rede zijn tot afkeuren, maar das van latere zorg want dat moet je pas opgeven op je amnesie-formulier.
Vervolgens kijkt de keuringsarts ernaar en die bepaalt vervolgens wat er moet gebeuren.
Anders kun je altijd bellen mocht je het niet zeker weten.

Best of luck!
 
Ik denk dat de kans vrij klein is dat je daarop wordt afgekeurd, tenzij het op een vreemde manier is geheeld. Zelf heb ik een keer m'n sleutelbeen en een vinger gebroken, maar dat was tijdens de keuring geen probleem.
 
Volgens mij heb ik het wel langs zien komen op dit forum dat iemand medisch was afgekeurd door vroegere botbreuken.

Volgens mij zit Cheff er redelijk dichtbij.

Iig, veel succes en proberen kan nooit kwaad!
 
Volgens mij kan het inderdaad een reden zijn tot afkeuring als je er nog steeds last van heb. Maar misschien een extra noot hierbij: Je wordt niet afgekeurd voor f-16 vlieger specifiek. Je wordt namelijk bij je selecties gekeurd voor vlieger in het algemeen. Die keuringsaannames zijn inmiddels gelijk voor f-16, KLu heli's en MLD heli's.

Greetz
 
@ Size 44: Volgens mij niet.
Ik ben vanwege mijn ogen afgekeurd voor de Apache en Cougar, maar ik mag wel door voor de F16 en Chinook. Hoe het met botbreuken zit weet ik niet, maar blijkbaar is het wel mogelijk om vanwege bepaalde keuringsresultaten op bepaalde types af te vallen of door te gaan.

Daarnaast waren te tijde van mijn sollicitatie (eind 2007) de eisen om te mogen solliciteren qua diplomas nog niet gelijk voor off. vlieger bij de luchtmacht en marine. Je mocht namelijk met een ´kale´ Havo bij de KLu solliciteren en de Marine vroeg om Havo met minimaal wiskunde B en en natuurkunde.

Edit: Ik heb de Marine website nog eens even gechecked, de opleidingseisen zijn inmiddels aangepast naar de zogenaamde kale havo :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan