Bonaire, Sint Eustatius en Saba

Guillie

New member
27-03-2008

DEN HAAG - De luchtvaartveiligheid op de eilanden Bonaire, Sint Eustatius en Saba voldoet op veel punten aan de internationale eisen, maar moet nog wel verbeterd worden. Dat is de conclusie van een onafhankelijk onderzoek dat het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft laten uitvoeren naar de huidige stand van zaken van de luchtvaart op de eilanden. Het onderzoek was nodig omdat de drie eilanden vanaf december staatsrechtelijk bij Nederland worden gevoegd.

Door die verandering verschuift de verantwoordelijkheid voor de luchtvaartveiligheid van de Nederlandse Antillen naar de Nederlandse overheid. Het ministerie van VenW laat weten dat er geen noodzaak is om per direct maatregelen te treffen voor de operatie van luchtvaartmaatschappijen op Bonaire. Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat zal met de bevindingen uit het onafhankelijk onderzoek aankloppen bij verantwoordelijk minister Adriaens van de Nederlandse Antillen.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat meldt in overleg te gaan met de Nederlandse Antillen over de structurele maatregelen die de Antillen op korte termijn kunnen nemen.


Dit houdt in dat ik vanaf december met een Nederlands RPL circuitjes mag gaan draaien rond Bonaire???

:biertje:
 
Je weet toch dat ik van serieuze zaken geen verstand heb. :)

Maar er zijn mensen genoeg op het airwork die het antwoord vast wel weten.
 
27-03-2008

Dit houdt in dat ik vanaf december met een Nederlands RPL circuitjes mag gaan draaien rond Bonaire???

Niet te vroeg juichen.

M.a.w. expectation is the beginning of being (seriously) f*cked.

RMK / zijn er (überhaupt) TMG's op Bonaire, Sint Eustatius of Saba!!

Waar is Pattyboy10?
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha, wedden dat die overijverige Nederlandse ambtenaren het veldje op Saba nu gaan sluiten? Evenzo de fameuze beach op St. Maarten! Een KLM-ert zo er per ongeluk te laag over kunnen komen zeg ;).

Komkom, doe die arrogante pet eens af. Decennialang vliegt de KLM op Curacao, op St. Maarten, op Aruba, op Bonaire en nu voldoen die eilandjes opeens niet aan de 'internationale normen'? Had dan eerder wat gezegd!

Ik begrijp dat zaken in Nederland anders (beter en slechter) zijn geregeld, en om een beetje in de buurt van je vraag te blijven, een RPL kent men daar in de Caribbean nog niet, dus verandering zal er wel moeten komen. Maar hoe?
 
Niet per se. Een kaal A-brevet is gewoon een kaal A-brevet.
Wel staat me er iets van bij dat het onverstandig is om te gaan island hoppen zonder instrument training (blauw beneden, blauw boven). Maar of dat een eis is van de aeroclub, of de wet, dat weet ik niet meer!

Patty?

edit, ik zie nu wat je bedoelt GBOF, die paar uurtjes instrument training is geen instrument rating ;)
 
edit, ik zie nu wat je bedoelt GBOF, die paar uurtjes instrument training is geen instrument rating ;)

Het is een Carribean PPL IR :)

Dit is een antiliaans brefet. Helaas, want het is uitgebreider als een Nederlands of Americaans PPL, omdat er verplicht instrument vliegen bij zit, omdat wij op eilanden vliegen met NDB's en VOR's, en ILS's over diepe oceanen.

Maar omdat het antiliaans is word het niet erkend door JAR etc etc... Dom van de regering, die hadden de keuze uit Europa of Amerika t.a.v. het brefet, en hebben er zolang over gedaan dat ze beide hebben gezegd dat ze geen interesse meer hadden in ons brefet. Dus nu zijn we helemaal eenzaam, en mag ik als het ware alleen op PJ vliegtuigen vliegen, en moet ik voor de rest elke keer eerst een check out doen. Daarnaast heb ik wel enorm veel theory gehad, maar ik doe het liever allemaal gewoon over bij de ......
 
Ja, inderdaad, en je mag daar ook VFR night vliegen, maar het puntje is, het is geen IR. That's all.

:)

Restricted Private Pilot License (after 50 flight hours)
After approximately 50 flight hours and after having passed the exam of all seven subjects the student can now do a practical exam in order to get a restricted private pilot license. This practical exam will be taken by the DCA. The student is now allowed to perform (only) local flights with passengers.

Private Pilot License (after 85 flight hours)
In order to receive a private pilot license the student will have to do five navigation flight hours (with instructor and solo) and five flight hours by night (IFR). Once the student completes these flights with success he/she will receive his private pilot license.

Bron
 
Met een nederlands PPLenRT mag je lokaal boven de eilanden van de Antillen en Aruba vliegen. Voor vluchten tussen de eilanden moet je in het bezit zijn van een lokaal A1 brevet met RT. Het RPL brevet is nog? niet bekend op de eilanden. Wellicht wordt het na de staatkundige hervormingen mogelijk met een RPL op Bonaire en St Eustatius te vliegen. Op Saba mogen alleen piloten van Winair vliegen die voldoen aan de daarvoor gestelde eisen. Sint Maarten, Curacao en Aruba blijven ook na de staatkundige hervormingen hun eigen breveteisen houden.
Onno
 
Terug
Bovenaan