Boeken

Viper1983

New member
Hello folks!

er is hier heel wat gezegd over verschillende boeken over de luchtvaart (al dan niet voor een selectie).

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een goed boek waar eigenlijk een beetje alles in behandeld wordt, dus regels en techniek.
Weet iemand een goede titel die echt aan te raden is om gewoon eens door te lezen tijdens de saaie stby dagen en ook goed is ter voorbereiding van een selectie.

Er zijn redelijk wat titels verkrijgbaar maar ik wil graag een goede raad van jullie :D

tnx,

greetz and happy landings!!
 
Heb je genoeg van austrian arrow ;) ?

Maar antwoord op je vraag..
Ik zou effe kijken naar de boeken van Dr. J.R. van Minden.
Deze boeken zijn een van de beste die ik ken, en te krijgen bij elke bekende boekhandel.
Kijk even op www.Psycom.nl daar staan alle titels..
(hoop dat ik deze link mag posten Diana, als niet mag mag je hem weg halen)..

Er zijn diverse delen.. Bijv. Selectie gesprekken, het Psychologisch onderzoek etc...

Ik heb er erg veel aan gehad.
In iedergeval succes..

Groet.
 
''De lucht in, maar waarom met U '' van Schellinger is perfect! Daar wordt echt alles in behandelt uitgezonderd de ATPL vragen ;)

Verder is een Schellinger training ook een aanrader. Kost € 350,- maar dan heb je ook wat!
 
RTO vraagje is Schellinger ook een goede voorbereiding voor DLR testen (Physometrische testen). Weet jij dit misschien, bedankt

Verder ik heb zelf ook " Ace the Technical Pilot Interview"
Maar lees hier veel negatief commentaar over op Pprune, nu weet ik dat het daar vrijwel standaard negatief is helaas maar sommige punten hebben ze wel gelijk. Kijk zelf en trek je eigen conclusie,

Ik vind zelf Handling The Big Jets (Author: D.P. Davies). heel erg goed

Succes!
 
Yep, Schellinger heeft ook info over de DLR en wanneer je de cursus volgt zullen ze op de DLR ingaan. Verder krijg je ook oefenmateriaal mee naar huis. Verder bieden ze aan je sollicitatiebrief en C.V. te controleren.
 
Voor DLR voorbereiding zou ik 's kijken bij S & P Training in Hamburg. Die gasten hebben jarenlange ervaring en doen het supergoed. Site is volgens mij sundptraining.de

Kost een beetje, maar dan heb je ook wat....did the trick for me i.i.g.

gr.
Slim
 
Handling The Big Jets (Author: D.P. Davies).

Als iemand die nog heeft liggen en niet meer gebruikt, zou ik deze graag van iemand willen overnemen.
 
schellinger.....

heel leuk, maar hun hebben over een brief +cv wel een andere mening dan ik...
Die sollicitatie training van hun... ben ik niet echt in geinteresseert, en te duur.

@ Altimiter


nee en ja.... niet van de maatschappij maar van het toestel .. klere ding..

@ the rest

bedankt voor de reacties!
ik ga dan maar denk ik voor handling the big jets. lees er redelijk goede dingen over.
Ace the techincal pilot intervieuw... als er zo negatief over wordt gedaan lees ik die maar niet door :D


groeten
 
Een paar aanraders (niet voor selecties maar voor naslag)

Meteorology for pilots- Mike Wickson

The Jet Engine- Rolls Royce
 
Laatst bewerkt:
Schellinger geeft geen specifieke training voor de DLR test, heel eerlijk antwoord van hun. Ze hebben me doorverwezen naar ATTC, in Duitsland. Deze geven zelfs per maatschappije specifieke selectie training. Op het eerste oog ziet er erg goed uit. Een aantal locaties, alle een stukje uit de buurt vanuit nederland. In iedergeval bedankt RTO via Schellinger, toch aan het juiste adres gekomen.
groeten

Jester
 
Heb je wel naar Amsterdam gebeld? Het gaat om oefenmateriaal die jij krijgt tijdens deze selectiecursus. Bij mij was ook een jongen hiervoor en heeft ook oefenmateriaal gekregen m.b.t. de DLR...

Maar ik denk dan toch dat inderdaad die andere cursussen er dieper en specifieker op ingaan.

Succes in ieder geval!
 
Handling the big jets. Zou je dat wel doen, het boek is net zo saai als het vliegen van de big jets. Een EO jongerendag is boeiender. Ik las het boek altijd in bed en binnen 10 minuten in LaLa-land. Abbonneer je op de autoweek of de sweet sixteen.

Wbt het "klere ding": A good carpenter always blames his tools
 
tja maar sheik, bestaan er echt heel erg boeiende boeken over de theoretische aspecten van het vliegen?

Op school kon alleen meteo mij boeien, de rest viel ik ook van in slaap. Dus dat zal nu wel niet anders zijn :D

Het gaat mij om een goed boek wat een beetje alles behandeld op een goede mannier. Iets wat ik kan door lezen ter voorbereiding van een selectien en ook wat ik gewoon eens wat in kan na slaan.
Anders kan ik net zo goed mn atpl samenvattingen inbinden en die door lezen! :grijns:
 
The Naked Pilot - David Beatty

isbn 1 85310 482 5

Eén van de weinige crm boeken die leesbaar is. Behandelt bruikbare en verrassende ongelukken. Vwb HF/CRM een aanrader.

Verder zijn (non-fictie) boeken van Tony Kern ook aan te raden, heeft wel een sterke USAF achtergrond en dat merk je ook aan de verhalen maar is weer eens wat anders dan droge theorie over vleugeltjes en motoren.

En ter ontspanning; Cal Rodgers and the Vin Fiz. Uitgegeven door Smithsonian. Vaak te vinden in gebruikte vliegtuigboeken afdeling van de Slegte.
 
Terug
Bovenaan