Boek Luchtvaartvoorschriften

Fuelflow

New member
Hallo mensen,

Bij velen van ons zullen de haren wel weer omhoog komen als ze aan dit boek moeten denken. :( Zo ook bij mij... Maar ach, toch wil ik er weer wat in gaan bladeren...

Mijn vraag is eigenenlijk vrij simpel, en toch kan ik het niet beatwoorden!

Ik heb hier het boek 'Luchtvaartvoorschriften' van J.Boom de 19e druk uit 1996.
De nieuwe uitgave heet Hoofdlijnen Luchtvaartregelgeving van Mr. R. M. Schnitker en A. G. H Rossing.
Weet er iemand of dit boek een grote wijziging heeft ondergaan betreft de verandere onderwerpen. Ik kan me voorstellen dat er ivm JAR/FCL of JAR/OPS aanzienlijke veranderingen zijn gekomen. Toch wil ik graag weten of het qua hoofdlijnen hetzelfde is en of ik in plaats van die 74euri (ex. verzendkosten) de boel niet beter kan uitpluizen op de JAA-site.

Wie iets weet, ik ben benieuwd,

bij voorbaat bedankt,

Fuelflow
 
Trek zelf je conclusies:

De vorige druk van dit boek, dat nog verscheen onder de titel Luchtvaartvoorschriften voor studie en beroep, hield zowel de leerstof in van het JAR-FCL vak Air Law & ATC Procedures als van de toen nog geldende leerstof voor het vak Voorschriften voor de nationale B1 en B3 examens. De tweeentwintigste druk is daarentegen geheel gewijd aan de leerstof voor het JAR-FCL, vak Air Law & ATC Procedures. De indeling van het boek en de onderwerpen die behandeld worden, zijn ingrijpend gewijzigd: getracht is de leerdoelen van het JAR-FCL examenvak zo nauwgezet mogelijk aan bod te laten komen. Nieuwe onderwerpen zijn toegevoegd, terwijl de bestaande onderwerpen zijn uitgediept, geactualiseerd en aangevuld.

Aldus de inleiding...
 
Bedankt voor je replay,

Kijk, ik kan de inleiding hier niet lezen en dus heb ik geen idee wat dit boek verschaft. Indien ik de informatie van de site van de uitgever bekijk zie ik louter onderwerpen staan welke sterk overeenkomen met een ouder boek. Vandaar dus mijn vraag...
Een veranderde indeling is niet belangrijk, wijzigingen wel.
Ook is mij nog niet duidelijk of die JAR/FCL onderwerpen net zo goed van de JAA-site kan afhalen. De ATC procedures zijn voor zover ik weet niet veranderd, iedereen vladderd nog lekker rond met de wetenschap van toen... Moeilijk, want wat is ingrijpend gewijzigd...
Kortom, ik kan hier niet echt conclusies uit trekken.
 
Als rasechte Nederlander heb ik de JAR-OPS en JAR FCL van het net geplukt de belangrijkste hoofdstukken uitgeprint en een boekie van gemaakt en dat alles voor nop. Superhandig!
Alleen, wil je de nationale uitzonderingen op JAR-OPS weten dan ben je idd aangewezen op een boek als Luchtvaartvoorschriften (nadeel dat niet alles er in staat) of de officiele publicaties.
 
Terug
Bovenaan