Blog Gezocht

Lunatic

New member
Beste Iedereen,

In mijn research betreffende PPL brevetten meen ik een leuke blog gelezen te hebben over een gast welke in de states z'n brevet behaald had.
Kan me er niet specifiek veel meer van herinneren maar dit zijn paar puntjes wat naar boven komt borrelen:

- op de school waar hij zat was outfit verplicht
- de toestellen waar hij mee vloog waren relatief oud volgens mij
- foto waarop hij naast de meen cessna staat (haha, dat zal wel bij iedere blog zo zijn)

Overigens ben ik ook eens een post van hem tegen gekomen waarin hij iets van een kosten opsomming geeft en waar hij dus ook de kleding kosten in zijn geval aankaartte.

Nu hoop ik dat bij 1 van jullie ergens een lampje gaat branden.
Vanaf donderdag avond zit ik iedere avond te kijken of ik hem boven water kan krijgen en ben nogal hardleers dus hoop dat 1 van jullie weet wie ik bedoel

Anders worden dat nog een x aantal search uurtjes :niet_bli:

Greetz
 
[offtopic]
Tijdens ATPL is het schijn hooghouden: met een uniform aan voel je je meer piloot ofzo? Want piloten lopen altijd in een stoer uniform... en je moet toch ergens aan zien dat er zoveel cash verstookt wordt? :D

Ik zeg lekker tshirtje en spijkerbroek aan en go with the wind!
[/offtopic]
 
:offtopic:
Dat is raar inderdaad maar ook tijdens een ATPL opleiding snap ik de noodzaak van een uniform niet.
Het uniform tijdens de opleiding staat niet alleen symbool voor het gekozen carrierepad, maar dwingt ook een professionele houding af en versterkt het bewustzijn van de rol die de leerling in de cockpit inneemt. Zo wordt ook CRM vanaf de eerste lessen meegenomen.

Na verloop van enkele maanden zie je dat de leerlingen zich allemaal een bepaalde houding aanmeten zodra ze dat uniform aantrekken, en een soort standaard first-officer-in spe zijn geworden.

Wellicht dat vakantiekleding helpt de zaak wat beter te relativeren, maar tijdens de opleiding is 100% concentratie op het doel duidelijk een pré.
 
Terug
Bovenaan