Bijna 10 jaar later.....

B767-300ER

New member
Zo heb je op een simpele zondagmiddag weinig te doen en ga je eens wat oude topics doorlezen vanuit rond voorjaar 2005....

Heerlijk om te lezen hoe er gereageerd werd op de "overname" van HXL door TUI en de oprichting van ArkeFly. Wat een moddersloot wordt er daar leeggegooid door diverse personen, waarvan enkelen er nog steeds actief zijn op dit forum.
Steven van der Heijden zou het maar niet redden en er een potje van maken.
"4 767's... Dat redden ze nooit. 737 voor Arke, komt er niet. 787 voor Arke, laat me niet lachen...."

We zijn nu 10 jaar verder:
-Vloot Arke:
5 737's (Eventueel nummer 6 onderweg, afhankelijk van enkele omstandigheden)
4 767's (Er verdwijnen er het komende jaar nog 3, waarvan ook de laatste HXL kist)
1 787 (met nog 2 stuks te leveren in 2014/15 en nog een 3e later dit decennium)

-MP is passage gestopt omdat het niet goed ging
-AF/KLM al jaren niet meer winstgevend met name door de hoge personeelskosten aan zowel Franse als Nederlandse zijde
-HV schrijft al jaren achtereen rode cijfers en moet nu met kapitaalinjecties van de AF/KLM groep gered worden door het zoveelste investeringsplan vanuit de groep...

En TUI, tsja... TUI maakt gewoon winst....

En Steven: Nu naar 10 jaar aan de kant geschoven door de samenvoeging met TUI Belgie, en gaat per 1 september starten bij Corendon.... Kan nog leuk worden!

Zomaar wat linkjes voor als iemand zich echt verveelt:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=3627
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=3153
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=3053
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=3080
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=2892
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=2815
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=2794

Hebben de criticasters van toen nog wat nieuws te melden?
 
Vanaf morgen kunnen de cijfers (AF/KLM groep), ook 'weer' met 10 tot 15 mio € (per stakingsdag) naar beneden.

10 dagen staken en de gehele operationele winst van 2013 is verdampt.

Ach, waar maken we ons druk over, het maakt toch geen f*ck uit of je 1.83 mld € onderwater staat of 'n paar mio € minder.

HV 'nog' omvorming tot 'echte' FR/U2 concurrent, is hetzelfde als gaan cashen after dollar short (Saldo ontoereikend, probeer NIET opnieuw).

Het wordt voor de AF/KLM groep, pas echt huilie huilie, als FR vanaf AMS gaat opereren.

TFL en B767-300ER, Keep up the good work :biertje:
 
Laatst bewerkt:
Tel nog even de explosieve groei op van JAF en TUI Nederland en België is al een stuk groter als HV en winstgevend
 
Laatst bewerkt:
TUI is absoluut een solide maatschappij.
Lang werd er idd gelachen maar ze maken wel gewoon winst! Dat doen ze toch heel erg goed.

Ik ben benieuwd hoe groot CND gaat worden met Steven aan het roer.
Straks echt een mega slag voor KLM/HV ?

De KLM/HV operatie is gewoon veel te log en te duur.
Je ziet het aan de Franse zijde, dat afslanken wordt lastig. Maar zal nodig zijn.
Ik weer bij de KLM ook nog wel wat kosten besparingen maar ja..... de vakbond...

Laten we over 10 jaar weer eens de balans opmaken :)
 
Denk dat Corendon vooral veel wegpakt bij touroperators die zich niet onderscheiden met iets, zoals Bijvoorbeeld met exclusiviteit op bepaalde (hotel)keten. Verder vist Corendon qua hotel en appartementenaanbod vooral in dezelfde vijver als bijvoorbeeld Sunweb en Neckermann. Dat betekend HV klantjes die straks met CND vliegen....

Ook Arke zal het merken als Corendon aan een opmars begint onder SvdH. En dat wordt pas echt leuk als ze zich ook bezig gaan houden met Long Haul met eigen machines. Echter dat zie ik nog niet zo heel snel gebeuren... SvdH weet als geen ander wat dat allemaal gekost heeft.

Over 10 jaar weten we meer. Ondertussen zijn voor TFL dreamliner 2 en 3 nu onderweg, en 737 nummer 6 zit hoogstwaarschijnlijk ook in de pijplijn.
 
Is de groei van Arke en CND niet vooral te wijten aan het feit dat ze de afgelopen 10 jaar stoelen, die eerst voornamelijk bij MP en Hv ingekocht/geboekt werden, terug halen en daar nu hun eigen toestellen mee vullen? Door de minder goede arbeidsvoorwaarden deze stoelen dus ook goedkoper zijn? Arke heeft er m.i. goed aan gedaan door niet als een raket uit te breiden, maar rustig aan een vliegtuigje erbij hier en daar. Met de nog altijd krimpende touroperator markt ben ik wel benieuwd hoe beide airlines er over 10 jaar voor staan.

Gr.
FF
 
Vlak vooral de stoelen bij HXL niet uit.
Dat was het begin.

Er zitten nog steeds paxen van TUI bij HV. Maar dat wordt steeds minder.
Uiteraard is die groei daar aan te wijten. Maar waar voorheen maar een halve machine ICA gebuld was met TUI klanten die 2x per week naar CUR gingen, gaat die bak nu 7x per week helemaal vol....
 
Terug
Bovenaan