Bezoek vliegveld Rotterdam

dppintr

New member
Vorige week bezochten wij vliegveld Rotterdam. Dat was voor het eerst sinds lange tijd. Ik heb er ooit mijn vliegbrevet gehaald. Deze werden toen door de Rijks Luchtvaart Dienst (RLD) afgegeven. Er zouden nog vele varianten op het brevet gaan volgen in de jaren daarna.

a_license.jpg


De naam van het vliegveld was toen nog gewoon Zestienhoven, genoemd naar de polder waar het vliegveld is aangelegd. Aan de zuidkant van het platform, waar later hangars zijn gekomen, was een grasbaan 06/24. Daar deden we soms de touch and go's, maar niet te vaak om de bewoners van de aanpalende wijk Zestienhoven niet al te zeer te ontrieven.

657880zestienhoven.jpg


Hoewel het verder geen spectaculaire trip was, was het voor mij toch een beetje speciaal :)

hier eventueel nog wat meer foto's
 
Leuke vlucht down memory lane! Ik kom ook af en toe op Rotterdam, vriendelijke ATC.

Ik volg je af en toe via je website, buitengewoon inspirerend, zeker omdat je alles VFR doet.
 
Hm. Vroeger heette het Zestienhoven, ja, en vroeger was het misschien een vliegveld. Tegenwoordig mag je het echt wel een luchthaven noemen... Bedankt voor de foto-link, verder!
 
Leuke vlucht down memory lane! Ik kom ook af en toe op Rotterdam, vriendelijke ATC. Ik volg je af en toe via je website, buitengewoon inspirerend, zeker omdat je alles VFR doet.
Dankjewel Bobo. Dankzij jou kwam ik achter deze site, vanwege een tip die je gaf naar mijn site ;) Ik zag een paar mooie reports op dit forum (ééntje naar Laos, maar liefst).

Leuk, de Vliegclub is mijn thuisbasis. Je site kende ik nog niet, ga daar eens uitgebreid rondstruinen ;)
You are welcome. Ik zag ook jouw site nu trouwens.
 
Terug
Bovenaan