BeroepsOriëntatie / Snuffelstage

PH-GUY

New member
Hallo beste Airworkers!
Ik had nog een vraag met betrekking tot mijn (beroepsoriëntatie) stage.
Waar kan ik zo'n stage lopen en hoe kan ik me aanmelden?
Als iemand er iets over weet,
Post het hier.
Hartelijk dank daarvoor.

Edit; Ik ben vooral niét oud, heb Flight Simulator 2004 verstand (Missch. al een kleine aanleg), en zit in de 3e klas.

M.V.G.
PH-GUY ookwel Joris
 
Laatst bewerkt:
Ik had nog een vraag met betrekking tot mijn (beroepsoriëntatie) stage.
Waar kan ik zo'n stage lopen en hoe kan ik me aanmelden?

Beste Joris,

Kan je wat specifieker zijn dan 'waar kan ik zo'n stage lopen'? Als ik het zo lees is dit eerder een vraag die je aan je decaan moet stellen aangezien hij weet wat de voorwaarden zijn voor een beroepsoriëntatie stage.

Maar omdat je hem hier stelt neem ik aan dat je doelt op een stage binnen de luchtvaart. Echter, om je een beetje de goede richting in te kunnen sturen, is het belangrijk om te weten in richting je je opleiding doet (technisch vs. administratief).

Concretiseer je vraag dan zijn er denk ik genoeg mensen hier die met je mee willen maar ook kunnen denken.

Gr.
 
Hallo.
Dankuwel voor uw bericht.
Ik moet van school een ééndagse stage voor Bedrijfs- en beroepsoriëntage doen,
De leerlingen moeten zelf een interessante stageplek zoeken.
Gezien dat mijn voorkeur in de Luchtvaart licht, wil ik naar de HvA (Hogeschool van Amsterdam) gaan om daar een opleiding te volgen bij Stella Aviation.
Ik heb een N&T(Natuur en Techniek) profiel.


M.V.G.
Joris
 
Hallo PH-GUY,
Houd de volgende punten in de gaten:
1. Elke vliegschool in Nederland is een commerciël bedrijf. Dit houdt in dat:
a. Ze uit zijn op jouw geld.
b. Jou goed informeren over bijvoorbeeld de arbeidsmarkt met dit belang in conflict kan zijn.
c. Je zelf de opleiding moet financieren. Dit zijn hoge kosten (1.5 ton) die je waarschijnlijk moet lenen.
d. Je van punt a wellicht gebruik kunt maken door een school te bellen en te vragen of je mag komen rondsnuffelen. Wellicht kun je bijvoorbeeld een stukje theorieles meemaken.

2. Geen enkele school in Nederland biedt baangarantie, wat ze ook vertellen! Zie ook deze thread over Stella waar het gaat om deze zogenaamde baangarantie die Stella zou geven.

3. Er is een overschot aan piloten, ook in de rest van de wereld.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ok thanks, en Engineers? nog enkele need? (oh nevermind "piloten portal")
En bedankt voor de tips, ik zal het onderzoeken/in de gaten houden.
Alhoewel ik eigenlijk niet bij een school mag kijken, het gaat hier immers om een bedrijf.
Zal ik nog wellicht wat kunnen vinden in Schiphol-Oost?
 
Wil je het onderhoud in? Wil je dan sleutelen of wil je echt op Engineering niveau aan de slag. Voor wat betreft die tweede ben ik er een beetje teveel uit maar als "grease monkey" zouden er zeker mogelijkheden moeten zijn. Waar het voor vliegers eigenlijk niet meer geldt, geldt het voor sleutelaars wel. Die beginnen echt een schaars goed te worden. Met name als je een volledige (geloof tegenwoordig niveau 4???) MTS elektrotechniek, werktuigbouwkunde en zelfs autotechniek hebt.

Zolang er gevlogen zal worden zal er onderhoud nodig zijn. De enige 'threat' is het (midden) oosten. De prijzen in het Westen liggen, met name in het base maintenance, een beetje onder druk door de lage lonen in die windstreken. In het motoren onderhoud (de MTS autotechniek) is het een iets ander verhaal aangezien daar de factor materiaal de prijs bepaald ipv arbeid.

In dat geval zou je een belletje naar KLM en Trans kunnen doen. Als het maar één dagje betreft zou ik vragen of je mee mag lopen op Centrum met een Line Maintenance GWK. Veel interessantere omgeving dan in een kouwe, grauwe hangaar. Succes
 
Terug
Bovenaan