LHU
New member
Ik vlieg voor mijn hobby, na een paar jaar rondboren in de C-172 zoek ik een nieuwe uitdaging.
Het behalen van een instrument rating ligt dan voor de hand. Met een drukke baan en een kindje op komst lijkt een JAA IR niet realistisch, kost te veel tijd, met name omdat ik voor het behalen van de theorie al 12 vakantiedagen op zou moeten nemen.
Een FAA IR (lessen en examen in Nederland, theorie zelfstudie) lijkt echter haalbaar. Op zoek naar meer informatie over IR vliegen op FAA license heb ik een website (www.pplir.org) gevonden met veel informatie over IR vliegen in europa, zowel onder JAA als FAA regels. Hier kwam ik echter ook het volgende tegen:
"Editorial note: PPL/IR Europe is happy to help people achieve the FAA IR. It is currently more accessible and realistic for the Private pilot than the JAA IR. However, anyone about to embark on this route should be aware that various European states are considering restrictions on the use of foreign registered aircraft based in Europe, which, if it were to happen, will severely curtail the usefulness of an FAA IR. Our hope and expectation is that the EU and its member states will take a sensible pragmatic view and that FAA IRs will continue to be recognised...but Caveat Emptor.
In hoeverre speelt iets dergelijks ?
Het zou natuurlijk zuur zijn om nu veel tijd en geld te investeren in een brevet en rating, waar ik straks niets meer aan heb. Kan kan ik beter een andere uitdaging zoeken (b.v. de arrow leren vliegen).
Ik heb hier echter nog nooit eerder van gehoord. Is het verbieden van permanente aanwezigheid van N-reg vliegtuigen in europa iets waarover door beleidsmakers wordt gesproken? Dit heeft dan nogal wat consequentie's, niet alleen voor vliegers, met name ook voor de eigenaren van N-reg vliegtuigen in europa.
Iemand die hier meer over weet ?
GBOF ?
Groet,
Leon
Het behalen van een instrument rating ligt dan voor de hand. Met een drukke baan en een kindje op komst lijkt een JAA IR niet realistisch, kost te veel tijd, met name omdat ik voor het behalen van de theorie al 12 vakantiedagen op zou moeten nemen.
Een FAA IR (lessen en examen in Nederland, theorie zelfstudie) lijkt echter haalbaar. Op zoek naar meer informatie over IR vliegen op FAA license heb ik een website (www.pplir.org) gevonden met veel informatie over IR vliegen in europa, zowel onder JAA als FAA regels. Hier kwam ik echter ook het volgende tegen:
"Editorial note: PPL/IR Europe is happy to help people achieve the FAA IR. It is currently more accessible and realistic for the Private pilot than the JAA IR. However, anyone about to embark on this route should be aware that various European states are considering restrictions on the use of foreign registered aircraft based in Europe, which, if it were to happen, will severely curtail the usefulness of an FAA IR. Our hope and expectation is that the EU and its member states will take a sensible pragmatic view and that FAA IRs will continue to be recognised...but Caveat Emptor.
In hoeverre speelt iets dergelijks ?
Het zou natuurlijk zuur zijn om nu veel tijd en geld te investeren in een brevet en rating, waar ik straks niets meer aan heb. Kan kan ik beter een andere uitdaging zoeken (b.v. de arrow leren vliegen).
Ik heb hier echter nog nooit eerder van gehoord. Is het verbieden van permanente aanwezigheid van N-reg vliegtuigen in europa iets waarover door beleidsmakers wordt gesproken? Dit heeft dan nogal wat consequentie's, niet alleen voor vliegers, met name ook voor de eigenaren van N-reg vliegtuigen in europa.
Iemand die hier meer over weet ?
GBOF ?
Groet,
Leon