Ben ik nu goedgelovig of niet?

Haasje

New member
Wat vinden jullie van dit onderstaande verhaal?

Ik heb bij een maatschappij een interview & grading gedaan op 15/9. Na een paar dagen kreeg ik een mailtje van de HR afdeling met aanhef: "Sir, welcome to you all!!" met het verzoek om alle brevetten etc naar ze op te sturen om mijn file compleet te maken... (zou ik aangenomen zijn??)

Omdat ik helaas een behoorlijke tijd niet gevlogen heb, werd een vervolg sim sessie van 4 uur ingeplanned. Dit zou of een training of een extra grading worden afhankelijk van het resultaat.

Dit gedaan op 24/9. Het ging allemaal roestig, maar ik kreeg op de dag van deze sessie alle manuals mee naar huis. Alle boeken staan op naam met mijn afkorting en alles (zou ik dan echt aangenomen zijn??)

De dag na de sim sessie (25/9) kreeg ik een mailtje van de training department met het rooster voor de komende maand, start op 28/9 met een ground refresher (zou ik dan nu toch echt weer gaan vliegen???) en crm, dangerous goods, simulator, evacuation, fire drill, first aid, conversion course en echt alles wat je maar kan bedenken in 4 weken tijd!

Omdat ik nog werk had "op de grond" heb ik deze baan diezelfde dag opgezegd om zodoende de training in te gaan. Want full time werk combineren met zo'n schema is niet te doen (training zou in Belgie zijn). Het was al afgesproken dat ik direct kon stoppen als een vliegbaan in het verschiet lag, dus dat was geen enkel probleem (want ik ging weer de lucht in)..

Op 26/9 kreeg ik een telefoontje van de chef instructeur waarbij hij mededeelde dat mijn TWEEDE TRAININGS sessie op zaterdag 7/10 zou zijn met alle details en het verzoek om part B te leren. Ik heb nog opgemerkt dat het training schema wel erg ambitieus was, maar zijn reactie; we willen je zo snel mogelijk op de lijn hebben, dus wordt het even aanpoten.. Maar ik zal kijken wat ik voor je kan doen.

Omdat mijn TR verlopen is moest ik ook nog informeren bij de NLA wat de eisen zouden zijn om mijn brevet weer geldig te maken; 4 training sessies en 1 profcheck. Omdat er geen eisen gesteld werden aan de grondschool kreeg ik vervolgens een nieuw rooster met daarop een liets ichter programma voor de grondschool, start 29/9 (ik ben gewoon weer erg snel aan het vliegen!!).. De chief instructor had de training afdeling ook gevraagd of het iets minder zwaar kon zijn zodat ik nog wat tijd had om te studeren voor de sim etc..

Vervolgens heb ik een mail gestuurd waarin ik wat vragen gesteld heb over adressen, betaling tijdens de training, accomodatie etc omdat dat soort dingen nog niet behandeld was (ik had nog geen contract, maar dat zou pas getekend worden na het succesvol afronden van de trainingen).

Als reactie kreeg ik een e-mail met als tekst: " Beste Haasje, we hebben besloten de training niet te starten blabla bla en veel succes met de toekomst" ... :confused:

Na een belletje met chief pilot en chief instructor vonden ze het maar raar dat ik mijn baan opgezegd had; ik had toch nog geen contract getekend?? Een hoop dit en dat van de chief pilot waarbij ik erg boos geworden ben aan de telefoon!

Ben ik nu gek of zouden jullie ook het idee gehad hebben een baan gescoord te hebben??

Maar het gevolg is wel dat ik nu en niet vlieg en niet dagelijks in de file mag staan om weer naar mijn werk te gaan dus dat ik nu werkloos thuis zit met een hoop woede en vraagtekens... :mad:

reacties zijn welkom!

Groet,

(het) Haasje
 
Laatst bewerkt:
Waarom heb je niet op de man gevraagd of je aangenomen was? Zelfs voor een typerating c.q. linetraining teken je een trainingscontract waar juist de dingen zoals uren in de sim, maximale duur van de training, betaling, accomodatie e.d. in staan.

Het klinkt mischien hard maar ik denk dat naief een beter woord is...
 
Het is moeilijk advies vragen als niemand de situatie kent he.

Heb je zitten doordrijven over condities tijdens de training en dachten ze misschien dat je een lastpost zou worden in de toekomst? of is het gewoon geen goed bedrijf dat zijn zaken niet voor mekaar heeft? Of waren die trainingssessies echt ondermaats? of of of ...
Een trainingscontract teken je normaal toch bij elk bedrijf dacht ik zo.

Grtz
 
Goed, een trainingscontract was inderdaad wel erg logisch geweest, maar heb toch het idee dat je behoorlijk in de zeik bent genomen daar!
Als het zo gelopen is zoals je beschrijft, dan zou ik ook de indruk hebben gekregen dat ik erbij zou zitten... Hiervan zou toch wel het stoom uit m'n oren komen. Geen nette manier in ieder geval om met mensen om te gaan.

Je hebt je nickname goed gekozen denk ik. :wegkwijt:
Succes!
 
goed dat je dit hier meldt.. gaan misschien de ogen eens open dat het niet altijd ok is in de luchtvaart.

ik heb altijd geleerd dat een contract rechtgeldig is, zolang je dat niet hebt heb je helaas geen poot om op te staan. ondanks mooie praatjes, roosters etc.
we willen je snel op de lijn etc
zodra je over salaris bent begonnen was het over, begrijp ik uit je verhaal

ikzelf heb nog nooit een baan opgezegd voordat alles op papier geregeld was.

juridisch heb je ook geen poot om om te staan want er is geen contract.

succes in ieder geval.

btw: welk bedrijf is het??

k.
 
Ik denk dat je hier best het bedrijf kan noemen. Dan kan dit misschien voor anderen voorkomen worden.
sterkte en succes met verder solliciteren.
 
Tja...

ik zou ook denken dat ik de baan gescoort had in jouw geval.
Echter zoals de rest ook al zegt.... zonder contract zou te tekenen zou ik eerst eens navraag doen over hoe en wat, voordat ik mijn baan op zou zeggen.
Ok achteraf is mooi lullen en jij zit nu dik in de sh**

Je bent echt goed genaaid.
Mogen we weten welk bedrijf het is? Misschien ook wel een goede tip voor alle werkzoekenden die mee lezen... EERST TEKENEN dan geloven!

succes iig met je situatie, hopelijk kan je nog terug naar je oude baan of vind je snel een andere.
 
Well, first of all, vraag ik me af of hij genaaid is. We weten natuurlijk nog niet welk bedrijf het is, maar het is maar de vraag of je daar had willen werken. Tuurlijk, als je niks hebt, is alles beter dan thuiszitten, maar met eigen ervaring met dit soort clubs kan het ook een "blessing in disguise" zijn.

En twee, zo zwaar is hij ook niet genaaid. Aan het lijntje gehouden, okee. Maar hij heeft geen type rating betaald. Okee, wel de oude baan opgezegd, maar dat is helaas een eigen inzichtsfoutje.

Something better will come along.
 
Natuurlijk weet ik ook wel dat het misschien wat naief was om direct mijn huidige baan op te zeggen, maar in mijn situatie wil je er gewoon volledig voor gaan! En tijd om een contract te tekenen was er niet dus nam ik aan (altijd fout natuurlijk) dat het tekenen zou gebeuren als ik de grondschool aan het doen was op het hoofdkantoor...

Ik heb gewoon sterk het idee dat er plotseling een betere kandidaat op de proppen gekomen is, maar goed dat is pure speculatie natuurlijk...


En oh ja, het bedrijf: Als je op de eerstvolgende brievenbus kijkt zie je hun naam..

Groet,

Haasje
 
Tja walloniers he.... Heb daar ook al negatieve dingen gehoord m.b.t. discriminatie jegens Vlamingen en Nederlanders.
 
eerstvolgende brievenbus????


helluup begrijp m niet??


k.

edit
aaaahhhhaaaaa. zitten ze in luik?
 
mijn bievenbus staat Òsterreichische post op... dat zal het wel niet zijn :D

Tja... moet zeggen dat ik deze verhalen nog niet zo veel gehoord heb over deze club.
Weet welke je bedoelt :D
 
Je kan nog altijd postbezorger bij ze worden... :)

sorry.. grapje... maar ze hebben je iig flink genaaid...
ik kan me best indenken dat je al snel hebt gedacht dat je binnen was... maar misschien toch wat nuchterder blijven volgende keer totdat je je handtekening hebt mogen zetten...
succes ermee verder en volgende keer beter :)
 
Een erg slechte beurt van deze club !

Ik kan begrijpen dat je mega over de zeik bent !! En terecht !

Dan inderdaad een interessant puntje :

-Wat doe je als je 3 maanden voor aanvang per brief een startdatum & type krijgt, echter op het officiele arbeidscontract moet je wachten tot een week voor indiensttreding ?
 
Inderdaad te hufterig voor woorden. Bedankt dat je dit met ons deelt. Een gewaarschuwd mens...

Veel succes in het vervolg. En wees op je hoede. Mooie praatjes en gouden bergen beloven ze overal.
 
Als je meteen begint te zeuren ,dat de grondschool te zwaar is geplanned en vervolgens over allerlei andere dingen begint te vragen, dan heb je misschien de indruk gewekt dat je een moeilijk iemand bent?

Dan hebben ze zo een ander, het is een mogelijkheid!?
Anders vind ik het behoorlijk schofterig, maar in de luchtvaart kun je alles verwachten.

Succes verder
 
Terug
Bovenaan