Wat vinden jullie van dit onderstaande verhaal?
Ik heb bij een maatschappij een interview & grading gedaan op 15/9. Na een paar dagen kreeg ik een mailtje van de HR afdeling met aanhef: "Sir, welcome to you all!!" met het verzoek om alle brevetten etc naar ze op te sturen om mijn file compleet te maken... (zou ik aangenomen zijn??)
Omdat ik helaas een behoorlijke tijd niet gevlogen heb, werd een vervolg sim sessie van 4 uur ingeplanned. Dit zou of een training of een extra grading worden afhankelijk van het resultaat.
Dit gedaan op 24/9. Het ging allemaal roestig, maar ik kreeg op de dag van deze sessie alle manuals mee naar huis. Alle boeken staan op naam met mijn afkorting en alles (zou ik dan echt aangenomen zijn??)
De dag na de sim sessie (25/9) kreeg ik een mailtje van de training department met het rooster voor de komende maand, start op 28/9 met een ground refresher (zou ik dan nu toch echt weer gaan vliegen???) en crm, dangerous goods, simulator, evacuation, fire drill, first aid, conversion course en echt alles wat je maar kan bedenken in 4 weken tijd!
Omdat ik nog werk had "op de grond" heb ik deze baan diezelfde dag opgezegd om zodoende de training in te gaan. Want full time werk combineren met zo'n schema is niet te doen (training zou in Belgie zijn). Het was al afgesproken dat ik direct kon stoppen als een vliegbaan in het verschiet lag, dus dat was geen enkel probleem (want ik ging weer de lucht in)..
Op 26/9 kreeg ik een telefoontje van de chef instructeur waarbij hij mededeelde dat mijn TWEEDE TRAININGS sessie op zaterdag 7/10 zou zijn met alle details en het verzoek om part B te leren. Ik heb nog opgemerkt dat het training schema wel erg ambitieus was, maar zijn reactie; we willen je zo snel mogelijk op de lijn hebben, dus wordt het even aanpoten.. Maar ik zal kijken wat ik voor je kan doen.
Omdat mijn TR verlopen is moest ik ook nog informeren bij de NLA wat de eisen zouden zijn om mijn brevet weer geldig te maken; 4 training sessies en 1 profcheck. Omdat er geen eisen gesteld werden aan de grondschool kreeg ik vervolgens een nieuw rooster met daarop een liets ichter programma voor de grondschool, start 29/9 (ik ben gewoon weer erg snel aan het vliegen!!).. De chief instructor had de training afdeling ook gevraagd of het iets minder zwaar kon zijn zodat ik nog wat tijd had om te studeren voor de sim etc..
Vervolgens heb ik een mail gestuurd waarin ik wat vragen gesteld heb over adressen, betaling tijdens de training, accomodatie etc omdat dat soort dingen nog niet behandeld was (ik had nog geen contract, maar dat zou pas getekend worden na het succesvol afronden van de trainingen).
Als reactie kreeg ik een e-mail met als tekst: " Beste Haasje, we hebben besloten de training niet te starten blabla bla en veel succes met de toekomst" ...
Na een belletje met chief pilot en chief instructor vonden ze het maar raar dat ik mijn baan opgezegd had; ik had toch nog geen contract getekend?? Een hoop dit en dat van de chief pilot waarbij ik erg boos geworden ben aan de telefoon!
Ben ik nu gek of zouden jullie ook het idee gehad hebben een baan gescoord te hebben??
Maar het gevolg is wel dat ik nu en niet vlieg en niet dagelijks in de file mag staan om weer naar mijn werk te gaan dus dat ik nu werkloos thuis zit met een hoop woede en vraagtekens...
reacties zijn welkom!
Groet,
(het) Haasje
Ik heb bij een maatschappij een interview & grading gedaan op 15/9. Na een paar dagen kreeg ik een mailtje van de HR afdeling met aanhef: "Sir, welcome to you all!!" met het verzoek om alle brevetten etc naar ze op te sturen om mijn file compleet te maken... (zou ik aangenomen zijn??)
Omdat ik helaas een behoorlijke tijd niet gevlogen heb, werd een vervolg sim sessie van 4 uur ingeplanned. Dit zou of een training of een extra grading worden afhankelijk van het resultaat.
Dit gedaan op 24/9. Het ging allemaal roestig, maar ik kreeg op de dag van deze sessie alle manuals mee naar huis. Alle boeken staan op naam met mijn afkorting en alles (zou ik dan echt aangenomen zijn??)
De dag na de sim sessie (25/9) kreeg ik een mailtje van de training department met het rooster voor de komende maand, start op 28/9 met een ground refresher (zou ik dan nu toch echt weer gaan vliegen???) en crm, dangerous goods, simulator, evacuation, fire drill, first aid, conversion course en echt alles wat je maar kan bedenken in 4 weken tijd!
Omdat ik nog werk had "op de grond" heb ik deze baan diezelfde dag opgezegd om zodoende de training in te gaan. Want full time werk combineren met zo'n schema is niet te doen (training zou in Belgie zijn). Het was al afgesproken dat ik direct kon stoppen als een vliegbaan in het verschiet lag, dus dat was geen enkel probleem (want ik ging weer de lucht in)..
Op 26/9 kreeg ik een telefoontje van de chef instructeur waarbij hij mededeelde dat mijn TWEEDE TRAININGS sessie op zaterdag 7/10 zou zijn met alle details en het verzoek om part B te leren. Ik heb nog opgemerkt dat het training schema wel erg ambitieus was, maar zijn reactie; we willen je zo snel mogelijk op de lijn hebben, dus wordt het even aanpoten.. Maar ik zal kijken wat ik voor je kan doen.
Omdat mijn TR verlopen is moest ik ook nog informeren bij de NLA wat de eisen zouden zijn om mijn brevet weer geldig te maken; 4 training sessies en 1 profcheck. Omdat er geen eisen gesteld werden aan de grondschool kreeg ik vervolgens een nieuw rooster met daarop een liets ichter programma voor de grondschool, start 29/9 (ik ben gewoon weer erg snel aan het vliegen!!).. De chief instructor had de training afdeling ook gevraagd of het iets minder zwaar kon zijn zodat ik nog wat tijd had om te studeren voor de sim etc..
Vervolgens heb ik een mail gestuurd waarin ik wat vragen gesteld heb over adressen, betaling tijdens de training, accomodatie etc omdat dat soort dingen nog niet behandeld was (ik had nog geen contract, maar dat zou pas getekend worden na het succesvol afronden van de trainingen).
Als reactie kreeg ik een e-mail met als tekst: " Beste Haasje, we hebben besloten de training niet te starten blabla bla en veel succes met de toekomst" ...
Na een belletje met chief pilot en chief instructor vonden ze het maar raar dat ik mijn baan opgezegd had; ik had toch nog geen contract getekend?? Een hoop dit en dat van de chief pilot waarbij ik erg boos geworden ben aan de telefoon!
Ben ik nu gek of zouden jullie ook het idee gehad hebben een baan gescoord te hebben??
Maar het gevolg is wel dat ik nu en niet vlieg en niet dagelijks in de file mag staan om weer naar mijn werk te gaan dus dat ik nu werkloos thuis zit met een hoop woede en vraagtekens...
reacties zijn welkom!
Groet,
(het) Haasje
Laatst bewerkt: