... althans als men buiten gecontroleerd luchtruim blijft.
Dit kadert blijkbaar in de Belgische SERA-implementatie. Ik had nog nooit geweten dat men de verplichting tot vluchtplan laat afhangen van Schengen of niet-Schengen - was het een manier om de grens tenminste ergens te leggen?
Terzelfdertijd worden ook alle burgerlijke CTR's klasse D, totnogtoe waren ze klasse C. De militaire waren altijd al klasse D. Ik denk niet dat dat in de praktijk veel gaat uitmaken.
a pilot is not required to use the flight plan when planning FLTs from the Schengen area into non-controlled airspace in the Belgian part of the Brussels FIR.
Dit kadert blijkbaar in de Belgische SERA-implementatie. Ik had nog nooit geweten dat men de verplichting tot vluchtplan laat afhangen van Schengen of niet-Schengen - was het een manier om de grens tenminste ergens te leggen?
Terzelfdertijd worden ook alle burgerlijke CTR's klasse D, totnogtoe waren ze klasse C. De militaire waren altijd al klasse D. Ik denk niet dat dat in de praktijk veel gaat uitmaken.