Belastingaftrek --> Hoe doe ik dit?

mofo

New member
Het volgende; Ik weet dat er al enkele topics over zijn geweest, maar ik snap het toch nog niet helemaal.

Ik ben in 2005 begonnen met mijn vliegopleiding, rechtstreeks vanaf de middelbare school, dus ik heb geen baan gehad in de tussentijd. Ik heb toen ook alle opleidingskosten betaalt. In 2007 was ik klaar, en ben het laatste deel van dit jaar gaan werken op kantoor. Eind 2007 heb ik een vliegbaan gevonden.

Nu, begin 2008, ben ik mijn belastingaangifte aan het invullen. Hoe moet ik nu mijn opleidingsschuld invullen op dit formulier? Dit moet onder aftrekposten -> Studiekosten? En moet ik dan nog een aangifte doen over 2005?

Wie o wie kan mij helpen!? Bedankt!
 
Hoe ik het gedaan heb in het kort, is vanaf het jaar dat ik mijn opleiding begonnen ben elke cent die ik ervoor uitgaf op te geven bij mijn belastingaangifte van dat jaar. Op die manier heb ik een negatief inkomen opgebouwd.

In mijn geval had dit negatief inkomen per belasting aangifte een "carry forward" van 8 jaar en een "carry back" van 2 jaar. Toen ik uiteindelijk een baan had kon ik met dat negatieve inkomen + carry forward het belaste deel op m´n inkomen terug krijgen tot het negatieve inkomen 0 is.

Belangrijk is dus denk ik dat je elk jaar aangifte doet van de kosten die je gemaakt hebt voor je studie in dat jaar.

In mijn geval (begonnen in 2000) kon ik mijn studierente ook nog aftrekken/meenemen in de opbouw van m´n negatief inkomen. Helaas kon dit maar t/m 2005, met een aantal rand voorwaarden. Zijn er nog mensen die hiervoor creatieve oplossingen voor gevonden hebben?

Het is weer belastingtijd dus hopelijk veel reacties en tips. (Iz kom er maar in b.v.)
 
Terug
Bovenaan