Belasting & Buitenland

Marshall

New member
Beste mensen,

Graag zou ik wat info willen over werken in het buitenland en belastingplichtig blijven in NL.

In hoeverre zijn er mensen die voor buitenlandse airlines werken, maar wel hun salaris ontvangen en/of hun belasting betalen in NL?

Mijn riante investering (plus die van de HBO die ik hiervoor gedaan heb) kan ik de komende jaren gebruiken als negatief saldo voor mijn belastingaangiftes, hetgeen een aantrekkelijk voordeel kan opleveren de komende jaren (van lage salarissen en hoge lasten)! Echter daarvoor dient wel in NL (inkomsten)belasting te worden afgedragen...

Gr.
Marshall
 
Adviseer je hiervoor even de "Search"-functie te gebruiken aangezien dit onderwerp de afgelopen 5 jaar wel tig keer is behandeld.

Succes

Mzzl
 
Wat je dus moet hebben is een woonplaatsverklaring, daarin wordt door de belastinginspecteur van jouw woonplaats verklaard dat je binnenlands belastingplichtig bent. Daarmee moet je naar je werkgever, die houdt dan geen belasting op je salaris in. Door dan dit salaris op te geven bij je jaarlijkse aangifte IB in NL kan dan die verliesverrekening plaatsvinden.
Grootste probleem was voor mij het verkrijgen van die verklaring, ik kon het die vent van het belastingkantoor maar niet aan het verstand peuteren dat dit mogelijk was, pas na een schriftelijk verzoek van de accountant kreeg ik na een half jaar deze verklaring.
Kosten van je HBO kun je volgens mij niet aftrekken, omdat je daar hoogstwaarschijnlijk al studiefinanciering voor hebt gehad.
 
HBO is gewoon af te trekken van belasting. Maakt niet uit of je stufie krijgt of niet.

Mijn accountant regelt elk jaar weer dat ik mijn collegegeld, boeken en computerapparatuur kan aftrekken. :D

Dit jaar veranderd er voor mij wel een en ander omdat ik in Portugal werk en uitbetaald krijg.

Maw: Flinke deuk in mn begroting!!!! LOL
 
Terug
Bovenaan