Bedrijfsmedische keuring KLM

Bloom

New member
Hallo, daar ik niets over dit onderwerp kan vinden stel ik mijn vraag op deze manier. In hoeverre is de KLM bedrijfsmedische keuring voor piloten anders dan de class 1 medical die piloten al hebben? Op welke punten is er afwijking en heeft iemand concrete eisen?

Als men op de kls is aangenomen, zou men naar mijn mening in principe medisch voldoen aan de eisen die klm (mag) kan stellen. Is de praktijksituatie anders?
 
bedrijfsmedisch heeft niets met vliegen te maken maar is een waarborg voor t pensioenfonds en de klm.
in principe kom je er als je een class 1 hebt gewoon door heen.
 
In principe, je maakt dus een voorbehoud.

Als het niets met vliegen te maken heeft, impliceer je hier dan mee dat de bedrijfsmedische keuring van KLM hele andere aspecten onderzoekt dan de class 1 medical, of komen onderdelen van de normale medical ook hier nogmaals aan de orde?
 
ja.. ze doen een hoop dubbel.

de arbo arts mag ook niet communiceren met je vlieg medische arts.
et heeft niets met je class 1 te maken.. maar als je class 1 gezond bent valt er niet veel aan je af te keuren..
geen zorgen maken,. ga er heen, neem een kop koffie.. onder ga et.. en daarnaa; vliegen bij de klm.
 
Ik ben ooit bij de KLM geweest voor mijn vliegmedische keuring. Wat een klantonvriendelijke instelling. Als je de keuze hebt, zou ik elders naar toe gaan. Mij zien ze er niet meer teug. Succes!
 
De bedrijfsmedische keuring zal daar wel moeten.... In mijn geval zelfs dezelfde arts als voor mijn medical, drie dagen later. Inderdaad heel algemene keuring waar je zeker doorheen komt als je bent goedgekeurd class I (eisen zijn lager). Verschil zit hem in de openbaarheid van het resultaat: de werkgever mag ze inzien, ze staan in je file, ook als referentie voor de arbo-arts (weer dezelfde man ha ha ha) als je ooit ziek wordt. De gegevens van je medical blijven geheim.
 
Terug
Bovenaan