Base training

papa_petje

New member
Beste mensen,

Ik heb nu de theoretische gedeelte van de A320 TR gedaan. Het enige wat rest is de Base training. De TRTO waar ik het heb gedaan is een beetje laks en traag in het regelen van de base training. Is er iemand die een TRTO kent die ook Base training geeft aan mensen die ergens anders hun theoretische gedeelte van de A320 hebben gedaan?

Alle reacties zijn welkom.

Groetjes,

Papa
 
De TRTO waar ik het heb gedaan is een beetje laks en traag in het regelen van de base training.

Een beetje laks????? Wat wil dat zeggen? Heb je wel of geen recht op base training? En welke TRTO is dat? Lijkt me heel handig om te weten voor anderen hier.
 
Ja, ik heb recht op base training!! Ze regelen alles maar ik heb het gevoel dat ze mensen voorrang geven. In mijn geval: we waren met z'n 4 begonnen. Mijn oostenrijkse vliegmaatje en duitse mede studente hebben meteen na de training de kans gekregen om het te doen. Toen ik het had aangekaart zeiden ze van: er zijn mensen voor je .... ieder keer weer!! Als hen ermee confronteerde kreeg ik altijd te horen maar ja er zijn mensen er tussen gekomen die het noodzakkelijk moeten doen omdat hun TR vervalt ieder keer weer totdat ik echt boos werd. Maar ja het hielp niet!! Ik heb zelfs nu een extension moeten aanvragen! In de tussentijd heb ik ook rondgekeken of ik het ergens anders kon doen maar helaas. Geen enkele TRTO die je aanneemt! Ik heb nu een plek maar daar vragen ze 8040 euros ervoor. Ik heb het aangenomen maar ik kijk wel of ik het ergens anders kan doen voor minden. Maar ik ben bang van niet!! Ik doe het trouwens bij Adria in Slovenie.

(Weet iemand of ik recht heb ip VAT teruggave? Of VAT teruggaaf van toepassing is in Slovenie?)
 
?

?

VAT?

Je kunt alleen belasting terugvragen als je het in eerste instantie zelf hebt betaald/afgedragen. Aangezien je (neem ik aan) geen betaalde baan hebt daar, heb je ook geen belasting betaald. Er valt dus niets af te trekken en aangezien de belastingdienst geen bank is, zal je geen geld krijgen. Je zult dus daadwerkelijk inkomen moeten gaan krijgen in het land waar je geinvesteerd hebt en vervolgens gebruik maken van je persoonsgebonden afrtek tegenover je afgedragen premies. Zo werkt het.

Als ik jou was zou ik een gesprek aangaan met de verantwoordelijke daar. I.e. hoofd training ofzo. Dit is toch te gek voor woorden.

Hoop dat je snel je rating afrondt!
 
Ik ga kijken of ik die VAT niet hoef te betalen. Over mijn TR hoefde ik ook geen BTW te betalen in Duitsland omdat ik daar niet woon. Bovendien is er ook een regeling in duistland dat je geen btw hoeft te betalen als je een particuliere studie doet. Dus misschien is dat ook van toepassing hier. Ik heb in ieder geval de ministerie van economische zaken gebeld.
 
VAT is inderdaad BTW (value added tax) en heeft niets met aftrek te maken. Papa_Petje, ik denk dat je maar eens een stevig woordje met de training manager daar moet gaan voeren, fysiek op z'n kantoor. Desnoods vraag je je geld terug (alles!) vanwege niet geleverde diensten. Je zou ook eens naar incassomogelijkheden kunnen kijken aldaar, een bureau wat je in de hand kan nemen om je geld terug te vorderen. Tenzij ze natuurlijk die base training voor je regelen.
 
Voor welke maatschappij heb je de TR gedaan? Kunnen zij niks doen? Waarom doen ze de basetraining niet intern?
 
Ja, ik heb recht op base training!! Ze regelen alles maar ik heb het gevoel dat ze mensen voorrang geven. In mijn geval: we waren met z'n 4 begonnen. Mijn oostenrijkse vliegmaatje en duitse mede studente hebben meteen na de training de kans gekregen om het te doen. Toen ik het had aangekaart zeiden ze van: er zijn mensen voor je .... ieder keer weer!! Als hen ermee confronteerde kreeg ik altijd te horen maar ja er zijn mensen er tussen gekomen die het noodzakkelijk moeten doen omdat hun TR vervalt ieder keer weer totdat ik echt boos werd. Maar ja het hielp niet!! Ik heb zelfs nu een extension moeten aanvragen! In de tussentijd heb ik ook rondgekeken of ik het ergens anders kon doen maar helaas. Geen enkele TRTO die je aanneemt! Ik heb nu een plek maar daar vragen ze 8040 euros ervoor. Ik heb het aangenomen maar ik kijk wel of ik het ergens anders kan doen voor minden. Maar ik ben bang van niet!! Ik doe het trouwens bij Adria in Slovenie.

(Weet iemand of ik recht heb ip VAT teruggave? Of VAT teruggaaf van toepassing is in Slovenie?)

Ik denk dat dit een hele goede waarschuwing moet zjin, voor een ieder die denkt er door het kopen van een TQ direct te komen!!!

Jongens, dit kan dus ook gebeuren.

P.S. Was het niet verstandig om dit VAT verhaal uit te zoeken, voordat je aan de opleiding begint?
 
Terug
Bovenaan