Baankansen na modulaire ATPL

DW2914

Rookie
Hi allemaal!

Ik sta op het punt een keuze te maken of ik een modulaire of integrated ATPL opleiding ga doen. Ik merk dat het echt een slagveld is van vliegscholen en vliegopleidingen.
Van de ene vliegschool kreeg ik te horen dat alleen piloten die een integrated opleiding doen een baankans hebben, en van de andere vliegschool kreeg ik weer te horen dat dat helemaal niet waar is en dat je met een modulaire opleiding ook prima aan een baan als FO kan komen. Ik merk heel erg dat vliegscholen (ook de grootste en bekendste van NL) elkaar zwart maken waardoor het voor mij als beginnend vlieger niet duidelijk is of ik naar een verkooppraatje zit te luisteren of een oprecht advies te horen krijg…

Zijn er hier meerdere Nederlandse piloten die een modulaire opleiding hebben gedaan en nu piloot zijn?
Dit heeft vanwege mijn gezinssituatie de voorkeur.

Dank voor jullie hulp!

Dank voor jullie hulp!
Goedemorgen, welkom op het forum.
Kijk rustig rond, en gebruik de zoekbalk, dan kom je erachter dat jou vraag meerdere keren gesteld is.
Ikzelf ben integrated begonnen op de AIS, en dat bleek de grootste fout ooit.
Gelukkig kunnen afmaken in het buitenland via een modulair traject, en nooit problemen gehad met werk.
Dat scholen elkaar afvallen is logisch, het zijn BV's, vaak gerund door mensen die daar NIET voor gestudeerd hebben.
Feit is dat iedereen in NL met een zakje geld kan een vliegschool beginnen, helaas.
Er zijn maar een paar goede. Je weet best welke.
Zo niet, mag je mij PB'en met gerichte vragen, of nogmaals even op het forum rondkijken.
Fijne dag!

Welkom DW.
Staat een heleboel info op het forum maar kan moeilijk te vinden zijn.
Probeer de komende tijd een heleboel draadjes te lezen.
Een begin is hier:

Het heeft allebei zijn voor- en nadelen (lekker Cruyffiaans).
Heb zelf integrated gedaan maar heb en had zat collega’s met modulair.
Misschien had integrated vroeger iets meer waarde maar denk dat het tegenwoordig niet veel uitmaakt.
Maar alle draadjes van Europe-American zijn zeker een goed begin als je het zelf even niet meer weet.
Succes!

Terug
Bovenaan