Hallo allemaal,
Ik ben Aras, 35 jaar. Na 8 jaar gewerkt te hebben als hoofdagent en daarna in social work/pedagogiek, wil ik nu een carrièreswitch maken naar mijn lang gekoesterde droom: airline pilot worden. Ik heb een hbo-bachelor afgerond en beschik daarnaast over een HAVO-diploma met o.a. Engels en Wiskunde.
Mijn plan is om de selectie bij EPST te doen en, als dat lukt, daar de opleiding te volgen. Wat ik me vooral afvraag:
Alvast bedankt.
Ik ben Aras, 35 jaar. Na 8 jaar gewerkt te hebben als hoofdagent en daarna in social work/pedagogiek, wil ik nu een carrièreswitch maken naar mijn lang gekoesterde droom: airline pilot worden. Ik heb een hbo-bachelor afgerond en beschik daarnaast over een HAVO-diploma met o.a. Engels en Wiskunde.
Mijn plan is om de selectie bij EPST te doen en, als dat lukt, daar de opleiding te volgen. Wat ik me vooral afvraag:
- Hoe realistisch is het om op mijn leeftijd daarna daadwerkelijk aan de slag te komen als airline pilot?
- Hoe zijn de baankansen na afronding, zeker via EPST?
- Hoe ziet het netwerk eruit richting maatschappijen?
- Ik begrijp dat in Nederland de kansen klein/onmogelijk is, maar hoe realistisch is het om bijvoorbeeld via Ryanair of easyJet te starten, met een basis dicht bij Nederland (bijv. Eindhoven, Brussel, Düsseldorf)?
Alvast bedankt.