B737 LPC

safetypin

New member
Hallo,

Ik wil graag mijn B737 TR geldig houden welke komend voorjaar verloopt. Ik ben dus op zoek naar een goede mogelijkheid hiervoor. De goedkoopste aanbieder die ik tot nu toe heb gevonden, biedt een B737 LPC aan voor €900,- pp incl. tax/instructeur, in Amsterdam of Brussel.

Ik ben nog op zoek naar een simpartner die ook binnenkort een 737NG profcheck wilt doen (pm). Of als iemand informatie heeft waar het goedkoper kan is dat ook welkom :)

Groet, safetypin
 
Laatst bewerkt:
Meteen boeken. Goedkoper kun je het never vinden. Normaal ben je dat geld al (ruim) kwijt voor alleen de huur van de simulator, en tel daarbij de TRE en de kosten voor de organisatie die de profcheck regelt nog maar bij op. En let goed op de kleine lettertjes, want kan het me haast niet voorstellen voor zo weinig.
 
Thanks voor de heads up :) Ik was ook verbaasd bij het inzien van de prijsopgaaf. Scheelt al snel meer dan 300 euro vergeleken bij andere aanbieders.
Wat ik me overigens afvraag is waarom de kosten voor een 4 uur durende LPC incl instructeur zoveel hoger moeten zijn dan een 4 uur durende willekeurige sim sessie incl instructeur. Krijgt een TRE zoveel meer salaris als een SFI of TRI ?
 
Een TRE is heel veel goedkoper dan een TRI. De meeste simulatorcentra vragen rond de 350 Euro per uur voor een 737 simulator, vermeerderd met ongeveer 1000 Euro per sessie voor een TRI en het gebruik voor de TRTO. 4 uurs sessie kost dan € 2400 excl BTW (€ 2856 incl.). Een TRE werkt echter tijdens het afnemen van de profcheck en/of skilltest uit hoofde van de overheid. Echter, een TRE moet ook TRI zijn, dus wordt normaliter hetzelfde tarief gehanteerd.
 
Mwoah..dat is een beetje gechargeerd. Heb een keer een prijsopgave ontvangen voor 3000 euro incl VAT voor een complete 73 renewal (na verloop van 2 jaar) en dat is incl 12 uur (!) sim zoals de NL-wet helaas voorschrijft..
En dat is bij een TRTO gebruikmakend van simcenter naar keuze (Gcat, CAE of RYR)
 
Tuurlijk!
Ik heb hier de quote in PDF en het is gewoon een volwaardige TRTO.
En als jij met je grote mond jezelf uit de markt wil prijzen moet je dat vooral doen.

Ik heb met een aantal TRE/TRI's in mijn RYR-tijd gevlogen en zijn top-gasten.
http://proaviator.aero/
 
Reken even mee voordat je meteen begint te beledigen:

3000 Euro incl BTW is 2521 excl. BTW (19%). Wat je nodig hebt zijn drie trainingssessies plus een profcheck. Dus 4 sessies, in dit gavel 3 uur elk. Dat betekend dat het per sessie 630 Euro kost. En jij beweert dat je daar drie uur simhuur, (TRTO) overhead en een TRI c.q. TRE van kunt betalen?
 
Ja
En ik begin niet te beledigen.
Mag ik je eraan herinneren dat je een uitspraak van mij direct als 'kansloos' betitelde?
Nogmaals, ik heb de offerte hier (nou ja, thuis dan)
Je gaat ook maar even van de Nederlandse BTW uit, maar ik had het over VAT (kleine hint dat dit in de UK is), het zijn maar procentjes, maar je schijnt nogal nauwkeurig te willen blijven

Ze laden t programmaatje in de sim en vervolgens gaat de TRE/TRI 3 uurtjes liggen snurken...zou toch wat zijn dat daar zoveel geld voor zou worden betaald?

And don't shoot the messenger...ik heb helemaal geen belangen bij deze toko
 
Goed, de qoute is van 1,5 jaar geleden. En dat heb ik ook gezegd. En toen was de VAT 17%..Maar met 3% verschil kom je nog niet aan jouw prijzen.
En ik weet ook wel dat jouw prijzen de geldende prijzen zijn bij gerenommeerde trainingsbedrijven, echter waak ervoor dat er steeds meer bedrijven zullen opstaan die het voor minder doen.
Anyway, ik ga er niet meer over in discussie. Het begint me behoorlijk te vervelen.
Doe dr mee wat je wil
 
Terug
Bovenaan