Aviation Human Factors Limited

Dr Esteban

New member
Waarde Forumgenoten,

Heeft iemand ervaring of kent iemand Aviation Human Factors Limited? Zij zijn gevestigd in Maarssen. Zij claimen banen te hebben voor lowtimers maar er moet eerst een selectie gedaan worden à € 1500. Gezien de vestigingsplaats een broertje of zusje van EPST? Alle informatie welkom!
 
Ik ken wel Avation Human Factors Center in Maarssen. Maar die verzorgen keuringen, weet niet of dat hiermee iest te maken heeft. De namen lijken wel verdacht veel op elkaar.
 
Ik heb vorige week iemand gesproken die een soortgelijk verhaal had.

Een vader van een oud-klasgenoot van hem is directeur van 'een' medische instituut (naam hiervan is niet ter sprake gekomen) die voor hetzelfde bedrag een soortgelijk aanbod zou doen. Hij zou aan het 'werven' zijn voor een aantal maatschappijen, maar bij navraag bij de maatschappijen bleek daar niets van bekend te zijn.

Ik weet niet of dit hetzelfde bedrijf is, ik zal het eens vragen aan de persoon die het vorige week vertelde.

Zodra ik het weet, zal ik het even melden.
 
Toen ik in Maarssen voor psycho-testen was (twee maanden geleden) las ik inderdaad een folder over hun selecties en bijbehorende 'pool' om low-timers aan een goede baan te helpen. Het zou kunnen dat dit de bedoelde pool is. Veel concreets stond er nog niet in.

Met EPST heeft het denk ik niets te maken, die zitten daar niet meer en het Human Factor Center heeft kun kantoortje al wat langer geleden overgenomen.
 
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik begrijp dus dat ze in het oude EPST gebouw zitten en inderdaad met een 'pool' werken om piloten te plaatsen. Opmerkelijk dat ik geen website van ze kan vinden zelfs de telefoongids kent ze niet... Nogmaals dank en mocht iemand ervaring hebben met dit bedrijf hoor ik het graag!
 
"De klanten van Aviation Human Factor Center bestaan momenteel o.a. uit de volgende bedrijven:

Martinair, Transavia, Air Holland, Holland Exel, VLM, Denim Air, CAE, Dutch Helicopter Association, KLM Royal Dutch Airlines, KLM exel, Schreiner Heli, Schreiner Airways, AOTC, Martinair Vliegschool, European Aviation Agency, MAF Europe, Ryanair, Nederlandse Academie voor Verkeersvliegers., Oxford flight School, ANWB."

Dit lijkt mij volledige onzin! Heb nog niet gehoord dat deze maatschappijen hun selectie uit handen hebben gegeven!
De KLM staat er zelfs bij!
 
Misschien dat het klanten zijn die hun vliegers daar medisch laten keuren :rolleyes: (of hun psychologische keuringen aan hun uit besteden)
 
Terug
Bovenaan