Beste mensen,
Op mijn vraag aan het IVW betreffende een praktisch ATPL kreeg ik, zoals verwacht het volgende antwoord:
Nu hoorde ik van een TRI onlangs dat met betrekking tot de 250 PIC eis, je de helft van de gevlogen PF uren kunt opgeven welke als PIC uren kunnen worden meegerekend!!??
Ik zal morgen zelf nog eens proberen iemand aan de lijn te krijgen om dit bij het IVW na te vragen, maar heeft iemand hier van die "regel" gehoord.
Daar op aansluitend, hoe gaat dat eigenlijk met mensen die nu dat zgn. MPL hebben en meteen als F/O aan de bak gaan met (zeg) 180TT ME, hoe gaan die dan de benodigde 250 PIC verkrijgen als je dat niet bij je maatschappij met PICUS kan verwerven?? misschien mis ik iets, maar die kunnen dan toch nooit hun ATPL aanvragen als ze niet de mogelijk krijgen PICUS uren te loggen?
Nja, zomaar even een gedachte.....
Climb 350
Op mijn vraag aan het IVW betreffende een praktisch ATPL kreeg ik, zoals verwacht het volgende antwoord:
De urenvereisten kunt u vinden in JAR-FCL 1.280.
Nu hoorde ik van een TRI onlangs dat met betrekking tot de 250 PIC eis, je de helft van de gevlogen PF uren kunt opgeven welke als PIC uren kunnen worden meegerekend!!??
Ik zal morgen zelf nog eens proberen iemand aan de lijn te krijgen om dit bij het IVW na te vragen, maar heeft iemand hier van die "regel" gehoord.
Daar op aansluitend, hoe gaat dat eigenlijk met mensen die nu dat zgn. MPL hebben en meteen als F/O aan de bak gaan met (zeg) 180TT ME, hoe gaan die dan de benodigde 250 PIC verkrijgen als je dat niet bij je maatschappij met PICUS kan verwerven?? misschien mis ik iets, maar die kunnen dan toch nooit hun ATPL aanvragen als ze niet de mogelijk krijgen PICUS uren te loggen?
Nja, zomaar even een gedachte.....
Climb 350