ASL Flight Academy

FlushRivet

New member
Wat vinden we hier van ?

http://www.l1.nl/nieuws/202672-flight-academy-scheldt-deel-kosten-opleiding-kwijt

ASL Flight Academy op Maastricht Aachen Airport komt met een alternatieve financiering met baangarantie voor de opleiding tot verkeersvlieger.
De school betaalt de student één derde van de totale opleidingskosten. Als de student binnen twee jaar na het afronden van de opleiding geen baan heeft bij een luchtvaartmaatschappij, garandeert ASL dat dit bedrag van 37.500 euro wordt kwijtgescholden.

De vliegschool in Maastricht komt met deze alternatieve financiering en baangarantie nu de banken steeds moeilijker kredieten geven aan studenten. De vliegschool vreest dat het aantal studenten daardoor de komende tijd sterk terug zal lopen.

Het aantal banen voor piloten gaat de komende jaren juist weer stijgen verwacht ASL Flight Academy.
 
Ze proberen het piramidespel cq. kaartenhuis overeind te houden? Zijn ze niet al een keer failliet gegaan recentelijk? Waardoor een hoop leerlingen flink gedupeerd zijn en voor de rest van hun leven zwaar in de schulden zitten?

Een kat in het nauw kan rare sprongen maken....en het opdrogen van nieuwe geldstromen is funest voor piramidespelen....

Ze zijn desperate voor nieuwe leerlingen (=nieuw geld), dat is nooit een goed teken. Ik kan me niet voorstellen dat het selectieproces daar ook maar iets voorstelt, zal meer een wassen neus zijn om de schijn van selecteren op te houden. Als je maar dom en naïef genoeg bent om het krabbeltje onder de leenovereenkomst (=death warrant) te zetten, dan ben je wel geschikt. Idem voor Stella, DFA, Martinair, etc.

ps. Heb even gekeken op de site wat ze normaal gesproken rekenen voor een integrated ATPL opleiding; dat is €118.000,-. Zijn ze helemaal gek ofzo? 50 km verderop in D kun je het voor de helft doen en leer je meteen de taal van het land waar je hoogstwaarschijnlijk toch komt te werken...
 
Laatst bewerkt:
Het is dat hier geen 'vind ik leuk' knop zit, maar ik sluit me helemaal aan bij Circuitbreaker.


Wat ik overigens niet snap ik waarom epst met ASL in zee is gegaan, het hele oaa/saa voordeeltje (vooral oaa) is er dan toch van af voor een beginnend student?

Als je van de oaa afkomt heb je de kans nog wel eens ergens tussen te rollen om die eerste baan te krijgen. (zover ik het begrepen heb van een paar oud-epst studenten)
 
Laatst bewerkt:
Als de student binnen twee jaar na het afronden van de opleiding geen baan heeft bij een luchtvaartmaatschappij, garandeert ASL dat dit bedrag van 37.500 euro wordt kwijtgescholden.

Na een jaar en 10 maanden krijg je de job "ASL Hangaar-Manager". Bezem in je hand en hupsakee, je hebt een job bij een luchtvaartmaatschappij.

Aan de voorwaarden voldaan.
 
Wat ik overigens niet snap ik waarom epst met ASL in zee is gegaan, het hele oaa/saa voordeeltje (vooral oaa) is er dan toch van af voor een beginnend student?

...samenwerking met EPST bestaat niet meer. Wellicht daarom deze aanpassing?
 
Laatst bewerkt:
ASL werkt nog wel samen met EPST? Staat namelijk overal vermeld op de site:

De totale ab-initio integrated ATPL(A) volgens nieuw concept bij ASL Flight Academy met de uitgebreide vervolgopleiding bij EPST inclusief de MCC course na je ATPL(A) opleiding gecombineerd met de Airline Jet Foundation Course in een gecertificeerde simulator van een Boeing 737 of Airbus 320 van minimaal 49 uur en de korte Airline Management Course bij Nyenrode kost je € 118.000,=

Dit is inclusief financiering bij ABN AMRO met EPST Garantiefonds, waardoor je ouders of jezelf niet borg hoeft te staan voor de bank. Hoewel dit bedrag nominaal natuurlijk flink is, krijg je in vergelijking met andere aanbieders veel 'value for money'.

Na gebleken geschiktheid is een verkeersvliegeropleiding, met het oog op de goede vooruitzichten van de wereldwijde arbeidsmarkt voor piloten, zondermeer financierbaar. EPST Financiert jouw opleiding via ABN AMRO met behulp van het EPST Garantiefonds.
 
Terug
Bovenaan