Antwerpen (EBAW)

Bobo

Veteran
Vandaag (zondag 9-3) van Teuge naar Antwerpen gevlogen met een vliegmaat en mijn jongste dochter, plan was al lang geleden gemaakt, maar door een technisch probleem toen moesten we al voor de Waal rechtsomkeert maken terug naar Teuge, maar nu liep alles gladjes. Het weer was top en was geen enkel issue. Voor deze trip hebben we de DA40NG opgestart, IFR heen en terug. Ik vloog heen, mijn maat weer terug. Via autorouter een route gegenereerd op FL080, maar we kregen eigenlijk meteen bij de IFR opening al een direct naar onze bestemming. Route geen punt, het weer geen punt en we genoten onderweg van het mooie uitzicht en namen de tijd om de approach te briefen. Enige punt was dat lager het zicht iets beperkt werd door de subsidentie inversie. Met een minuut of 40 gingen we de grens over en van Brussel kregen we een direct naar het eerste puntje van de RNAV11. Mooi op de automaat gevlogen en zo ging het ook met de approach.

8f0b7407-2975-4e8c-960e-765724eb6b88.webp
Final voor de baan, moeilijk zichtbaar hier door prop en heiigheid.

Lager en lager over de stad, geen plek voor motorstoringen of andere gekke strapatzen. Antwerpen is een fijne luchthaven, in no-time stonden we buiten op onze Uber te wachten. Toch een minuut of 20 om in het centrum te geraken. Landing kostte ongeveer € 30,00. De start en het parkeren, daar moet de rekening nog voor komen.
We hebben prima geluncht met garnalenkroketten en de sights van de binnenstad bewonderd. Prima dagje en niet slecht voor begin maart.

IMG_1024.webp
De Grote Markt, erg sfeervol

Antwerpen is echt een leuke bestemming voor zo’n trip. Niet ver (minder dan een uur van Teuge), leuke stad en prima vliegveld. Ter plaatse is nog het Stampe & Vertongen museum, jammer dat we niet de tijd hadden om even te gaan kijken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan