Antonov 225

Voor de spotters en vliegers met het "Big Is Better" syndroom:dozey:; er staat al vanaf gisteren een Antonov 225 op Schiphol (zo een met 6 motoren en waar vroeger de Russische Space Shuttle boven op gezet kon worden). Hij blijft ook wat langer dan gepland want er is een achter wiel-poot beschadigt bij het push backen...:niet_bli:

JulietWiskey

ik zag hem staan vlak voor we de schipholtunnel in gingen. Zag hem eerder op de Paris air show in 2001. Leuk speelgoed.

De Antonov zou vanavond weer vertrekken om 19:35 vanaf de polderbaan, maar waarschijnlijk gaat dit niet door vanwege het slechte weer.

Anders ga ik nog wel even een kijkje nemen ;-)

Ik lees net op Scramble.nl dat het inderdaad word afgeblazen voor vandaag. Ze gaan nog kijken wanneer de An-225 dan wel kan vertrekken.

:airforce: Mooi zo'n ding

2 vraagjes: 1. is er ergens offieciele berichtgeving waar je te weten komt hoelaat hij vertrekt.

2. Ik ben niet zo'n spotter in ieder geval niet bekend met waar je het best kan staan, iemand ideeen?

gr.

Edit:

Zie dat de bovengenoemde site van Kaasman veel informatie verschaft.

Laatst bewerkt:
2 vraagjes: 1. is er ergens offieciele berichtgeving waar je te weten komt hoelaat hij vertrekt.

Niet officieel maar veel beter dan officieel: www.scramble.nl

Je krijgt namelijk ook last minute wijzigingen door. Zo kwam de An-225 eigenlijk om half 2 binnen maar via scramble was al snel duidelijk dat hij 2 uur later zou komen. Informatie wordt super snel bijgewerkt. dat komt ook omdat heel veel mensen die op scramble.nl posten op Schiphol en bij de LVLNL werken. Vaak krijg je bijna letterlijk van minuut tot minuut een update van iemand die op de toren zit zodat je ook precies weet op welke baan kisten zoals deze binnenkomen.

Ik zag 'm gisteren staan toen we van de Polderbaan af kwamen. Mijn god, wat een machtig ding is dat zeg!

Ik zag 'm gisteren staan toen we van de Polderbaan af kwamen. Mijn god, wat een machtig ding is dat zeg!

Dat had ik gister ook Beer, maar ik kwam niet van de polderbaan :offtopic:

@kaasman
Let op de man in de witte broek!

dat was jij toevallig die niet op tijd het rolletje kon verwisselen of zo?? is idd wel grappig dat je misschien een eind gereden hebt en nog geen foto heb kunnen maken :haha:!

Gaaf, ongeveer drie weken geleden vlogen we door Duitsland en toen kwam 'ie 1000 voet onder ons door. Zelfs dan is 'ie groot.... De controller had ons mooi van tevoren gewaarschuwd dus we zaten er mooi klaar voor. Jammer dat ik dacht voor mijn lijntraining maar even geen fototoestel mee te nemen :(.

heb vandaag tijdens het in-taxieen van ATC begrepen dat ze misschien vanavond weggaan. Hij schijnt volgens de meneer van ground control alleen van baan 36L te kunnen starten, dus het wachten is op een weersverandering.

Zwanenburgbaan schijnt ook mogelijk te zijn.
Hij is in ieder geval te zwaar om over viaducten te rijden.

De vorige keer dat ie er stond is hij van de Zwanenburg vertrokken. 18C, naar het zuiden dus. Ik ging net met de bus naar P30. Toch maar even een halte of 2 eerder uitgestapt (net als de overgrote meerderheid trouwens). Wat een machtig apparaat is dat zeg.....

Had een slot voor 12:30lt, zou dan tijdens een baanwissel van de 36L starten...weet niet of dat gebeurd is.

vertraagd naar vanavond 9 uur
het schijnt heel chaotisch te zijn in die kist
(gerucht was dat hij weg wilde: "I wanna depart now" maar nog geen een fatsoenlijk vliegplan ingeleverd)

edit: 2100 zulu

Laatst bewerkt:
De antonov gaat vandaag niet meer weg. Heb net even gekeken maar hij stond daar met zijn kleine broertje en voor de rest niemand.

Morgen om 6 uur wordt er weer vergaderd over wanneer hij dan kan vertrekken. Het lijkt er op dit moment op dat het 8 uur morgenochtend gaat worden. Maar zoals we al gemerkt hebben zijn al deze tijden eigenlijk gewoon natte vinger werk.

Terug
Bovenaan