Amsterdam ARO aannames?

C172SP

New member
Goedenavond,

De afgelopen tijd heb ik een aantal keer (2 tot 3x) meegemaakt dat mijn flightplans (VFR) verkeerd ingediend werden door Amsterdam.

Ik dien bijvoorbeeld op dinsdagochtend een vluchtplan in voor woensdagochtend. Door aannames welke zij blijkbaar doen, gaan ze er vanuit dat ik diezelfde dag nog ga vliegen niet kijken naar de DOF.

Vervolgens bellen ze mij in de middag om te vragen of "ik nog ga vertrekken". Ze cancellen vervolgens en ik moet herfilen. Als ik vraag of ze het flightplan op willen zoeken om de datum te bekijken lukt dat niet want 'er ligt een hele stapel'.

Ik file mijn flightplans met EuroFPL welke een bevestiging mailt met een kopie van de fax (TIF). Hierin staat de datum wel goed.

Hebben meer mensen deze problemen gehad met Amsterdam? Voortaan file ik mijn flightplans na de vertrektijd de dag vantevoren om deze ellende te voorkomen.

Dennis.
 
Beste C172SP,

Regelmatig dien ik VFR-plannen in bij ARO Amsterdam, maar heb nog nooit jouw probleem gehad. Ik file de plannen via hun eigen systeem, www.homebriefing.nl.
Wellicht gaat er iets fout bij de interpretatie van EuroFPL.

Groeten.
 
nooit problemen met homebriefing (vfr en ifr). EuroFPL ook problemen gehad en dat gebruik ik nu niet meer.
 
Duidelijk, dan ga ik eens de nieuwe Home Briefing proberen ipv EuroFPL. Thanks

@GA-pilot: een DOF blijft een DOF dacht ik, dus het is wel raar.
 
@GA-pilot: een DOF blijft een DOF dacht ik, dus het is wel raar.

ik heb begrepen (maar weet niet zeker of het waar is) dat de plannen van Eurofpl worden overgetikt in het systeem. dat is dus erg fout gevoelig en verklaart ook dit soort fouten.
 
ik heb begrepen (maar weet niet zeker of het waar is) dat de plannen van Eurofpl worden overgetikt in het systeem. dat is dus erg fout gevoelig en verklaart ook dit soort fouten.

Dat is inderdaad het systeem, die knalt een faxje naar Amsterdam toe en ik krijg daar een bevestiging + kopie van per email.
 
Terug
Bovenaan