Algemene vragen van een aspirant

  • Onderwerp starter Onderwerp starter aoleks
  • Startdatum Startdatum
Als je klaar bent met de opleiding, dan ben je geen ab-initio meer, maar ready entry. Het is tegen europese wetgeving om hier leeftijdsgrenzen te stellen, maar bij Lufthansa was het voorheen 38, en dat zullen ze inofficieel nog wel in hun achterhoofd hebben zitten. Maar Lufthansa kan je zonder Havo vergeten. Met propedeuse kan het wel.

Wat maatschappijen in ieder geval willen hebben is dat je het recht op leven en werken in hun land hebt. Dus je moet wel zeker weten dat je dat gaat krijgen voordat je in een bepaald land je brevet gaat halen. Het is zeker aan te raden een brevet te halen voor een land waar je een recht op werken hebt. Ik zou dus niet met vliegles gaan beginnen voordat dat geregeld is.
 
Beste Chris,

Ik studeer zelf Aviation flight aan de HVA. Hou er rekening me dat als je in aanmerking wil komen voor de richting flight je aan de volgende eisen moet voldoen:

1. Halen van je propedeuse binnen het 1e jaar
2. Alle 2 en 3e flight minor vakken moeten zijn behaald met max 2 openstaande vakken.
3. Halen van de selecties bij EPST of DFA

Om je een indicatie te geven gaan er ongeveer 10 man richting het flight traject elk jaar van de ongeveer 400 man die beginnen in het 1e jaar van de opleiding.

Succes met je keuze
 
1. Heb ik hier te maken met een intermediair?

In zekere zin wel, je doet alleen de MCC + nog een simulator training bij EPST. Het theoriegedeelte + praktijkvliegen (CPL + IR) doe je volgens het traject van OAA.
EPST biedt ook een programma naast Oxford trouwens bij een andere school (SAA), waar wederom de basistraining uitbesteed is.

Besef trouwens wel dat je naast je collegegeld voor het HBO je ook "gewoon" de 118k aan EPST af mag tikken (uiteraard exclusief rente en levensonderhoud), je hebt het namelijk ook over "voordelig", dus puur voor de zekerheid :)