AIS Klas September

Andyyy

New member
A.I.S 0905

Na het behalen van alle nodige zaken eindelijk een startdatum !! Zijn er meer mensen die in deze klas zitten ??

gr. Jan-Willem
 
Laatst bewerkt:
IK ga ook beginnen in september. 2 dagen geleden gehoord dat ik geslaagd ben. Dus ik ben er helemaal klaar voor.

Tot dan =p
 
Nee ik heb 2 dagen geleden gehoord dat ik ben geslaagd voor havo xD ik heb de testen al begin dit jaar gedaan. Volgens mij deed ik mijn medische test in januari.
 
Tot zover de snelle reacties =p Er moeten hier toch wel meer mensen zijn die in september gaan beginnen AIS.

Richard

ps. ik kreeg te horen dat we waarschijnlijk al 6 september gaan beginnen.
 
Die beste man heet Arend van der Meer alias Spinner =p

10 mensen is niet slecht, zolang ze beetje aardig zijn maakt hij mij verder niet uit hoeveel onderzoek ze hebben gedaan voor ze beginnen. Des te meer kansen voor ons als we straxx klaar zijn.
 
haha ja die man (Arend) ken ik dan weer wel, maar die bedoel ik niet. Volgens mij zat ie op de commerciele afdeling om AIS Airlines draaiende te krijgen. Hij kwam me elke keer halen bij de balie als ik weer een selectie ronde had. maargoed, doet er verder niet toe.

We zitten er allemaal voor hetzelfde doel en zijn neem ik aan ook allemaal even gemotiveerd dus eindelijk een klas met mensen die kunnen werken als dat nodig is:) Dat kwam op de Havo en daarna op het Hbo een beetje mn strot uit :stapelge:

Kan niet wachten om te beginnen! Helemaal nadat ik het uniform gepast had, dan word het net echt:rt:
 
Ik vind het zorgelijk dat er zo weinig mensen bekend zijn met airwork op integrated opleidingen. Van de marketingpraatjes van vliegscholen en een praatje van je decaan kan je echt nooit een goede en weldoordachte keuze maken om te beginnen aan een vliegopleiding. Ik ben erg voorstander van het verplicht stellen van het lezen van airwork voordat je je ook maar aan durft te melden voor een selectie van een opleding.
Vliegscholen verkopen zoveel onzin praatjes en decanen op school leven nog van hun kennis van 15 jaar geleden dat zulke informatie absoluut niet relevant is.

Als iemand het met me oneens is, laat me dan alsjeblieft weten hoe je denkt een goede keuze te maken voor een vliegopleiding met alleen de kennis van vliegopleidingen en eventueel een decaan?
 
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Natuurlijk maken de vliegscholen de opleiding een stuk mooier dan het in werkelijkheid is. En mijn decanen wisten mij te vertellen dat KLS de enige school in Nederland is.

Maar Airwork is ook niet zo geweldig. Natuurlijk kun je hier een hoop informatie krijgen van piloten, maar wie zegt dat zij gelijk hebben. Als er toevallig iemand net is ontslagen of ruzie heeft gehad met zijn baas, is de hele maatschappij opeens verrot en is het de schuld van iedereen. Natuurlijk is een deel hiervan waar, maar ook dit is weer groter gemaakt dan de werkelijkheid. (uitzonderingen daargelaten)

En de grootste argumenten zijn nog altijd: het is 150k dat je zomaar uitgeeft. Jullie wannabees van 18 hebben geen idee van geld, blablabla. Maar denk nu even een aantal jaren terug toen zij begonnen. Grote kans dat er toen ook mensen waren die zeiden dat ze gek waren.

En als je eerlijk bent hadden zij ook geen garantie op een baan. Zoals iedereen die studeert. Het zou toch heel raar zijn als je voordat je überhaupt begon al wist dat je tot je pensioen bij dat mooie bedrijf kon blijven werken. Natuurlijk blijft dit een kut periode, maar misschien is het over 2 jaar zelf nog ergens. Misschien zit 75% van airwork dan zonder werk. Maar aan de andere kant kan het ook de goede kant opgaan. Niemand kan in de toekomst kijken.

Mijn conclusie is dan ook dat je nooit voldoende bent ingelicht om 150K uit te geven. Hij blijft een zeer grote gok die je leven kan ruïneren, maar kan je leven ook heel mooi maken. De enige manier om erachter te komen of je de juiste keuze hebt gemaakt, is de keuze maken en wachten tot je sterfbed en daarna je leven evalueren.


Nu ik dat gezegd heb ga ik lekker douche en hopen dat ik snel mag beginnen bij AIS. Ik heb nog nooit zin gehad om naar school te gaan, maar nu kan ik bijna niet wachten.

Richard
 
Terug
Bovenaan