[Airwork] Ontwikkeling en Feedback

Richard

Administrator
Beste mensen,

Met het nodige enthousiasme, maar vooral spanning, schrijf ik dit bericht: Airwork bestaat nu ruim 25 jaar en is een begrip voor menig piloot en liefhebber. Ooit zat ik zelf als kind met grote verwondering alle verhalen, vragen en tips door te lezen. Dat doe ik nu nog steeds, maar inmiddels als volwassen piloot en eigenaar. Dat is een aparte, maar zeer mooie gewaarwording.

Over de jaren hebben we de wereld om ons heen zien veranderen, maar ook het forum. De luchtvaart is enorm veranderd en verandert, net als de rest van de wereld, continu mee. Ook de manier van informatieverwerking is drastisch veranderd. Hoe wij ons tegenwoordig oriënteren op een vakantiebestemming, hotel, nieuwe werkgever, etc., is niet meer zoals het 5, 10 of 25 jaar geleden was. We zien steeds meer dat alles verschuift naar platforms waar social media een grote rol speelt.

Het is dan ook belangrijk dat Airwork meegroeit met deze veranderingen. Zo kan het ook de komende jaren het centrale punt blijven voor huidige en toekomstige piloten. Dagelijks zijn er nog steeds honderden mensen op zoek naar een nieuwe vliegschool, reviews van opleidingen, nieuwe werkgevers, selectietips, etc.

Achter de schermen wordt er daarom hard gewerkt aan de verdere ontwikkeling van Airwork. Vandaag is dan ook de betaversie van het nieuwe platform live gezet. Met deze ontwikkeling worden alle vliegscholen, vliegclubs en relevante instellingen zichtbaar en toegankelijk gemaakt.

In de komende weken en maanden wordt het forum steeds meer gekoppeld, zodat mensen nog gemakkelijker in contact kunnen komen met andere studenten, piloten en liefhebbers. Wat vooral belangrijk is, is dat nieuwe vliegers nóg beter een weloverwogen keuze kunnen maken voordat ze beslissingen nemen die grote (financiële) gevolgen hebben voor hun verdere leven.

Het platform wordt intensief de komende dagen verder aangevuld en gereviseerd, zodat het eind januari / medio februari goed en volledig staat! Op naar de volgende 25 jaar en ik wens iedereen een geweldig (vlieg)jaar toe!

Ziet er goed uit.

Ben reuze benieuwd naar het eindresultaat ;).

Het was idd even nodig dat er een Fris Jasje omheen kwam.

Hopelijk is het ook meer zichtbaar, zodat aspiranten de weg weten te vinden en dat oudgediende waar ik inmiddels ook onder val de aspiranten van raad en daad kunnen voorzien ;), en verder leuke discussies gaan zien met leuke verhalen en ervaringen zoals dat voorheen ook het geval was.

Misschien een leuk en leerzaam, implementatie van:
- avherald.com
- youtube forum met pinned verschillende kanalen mbt luchtvaart incidenten, leuk kanaal is die van pilotmentour, en zo zijn er wel paar meer leuke kanalen. Zo krijg je meer interactie en leven en ga je mee met de tijd.
- Insta accountje van Airwork

Ik weet uiteraard dat het veel werk is, en waardeer enorm het feit dat je het hebt overgenomen en Airwork een nieuw leven inblaast 😄.

Laatst bewerkt:
Was even schrikken maar ziet er netjes uit.
Inderdaad. Wat ik vooral schrikken vond was dat ik op de home page moest zoeken naar het forum. Het is niet bepaald prominent aanwezig. Misschien een knop toevoegen die net zo groot is als de andere drie (Zoek opleidingen, Lees artikelen, Vergelijk aanbieders, Forum).

Inderdaad. Wat ik vooral schrikken vond was dat ik op de home page moest zoeken naar het forum. Het is niet bepaald prominent aanwezig. Misschien een knop toevoegen die net zo groot is als de andere drie (Zoek opleidingen, Lees artikelen, Vergelijk aanbieders, Forum).
Dit ook ja.
Nieuwe bezoekers die op de website komen na een online search zullen het forum zo niet vinden.

Geweldige feedback en jullie hebben gelijk over de weergave/pad naar het forum. Ik ga het direct fixen. Enorm bedankt en bedankt dat jullie meedenken!

Beste mensen,

We krijgen de laatste dagen meldingen dat mensen zich niet konden registreren op het forum. Dit had kennelijk te maken met onze spambescherming. We hebben de nodige aanpassingen gedaan en iedereen kan zich weer registreren.

Bedankt voor de meldingen en jullie geduld.

Groeten,

Richard

Keep up the good work zou ik zeggen, maar ik begrijp heel erg goed dat de informatie-stromen ontzettend veranderd zijn over de afgelopen 25 jaar. Ik denk wel dat het nog steeds een goed forum is voor eerste-hands informatie van piloten die in het wereldje zitten, en tegelijkertijd een leuke plek om te discussiëren, al mis ik af & toe de verhitte discussies wel 😬 van toen het hier nog heel erg druk was, want daaruit bleek wel de passie die bepaalde onderwerpen losmaakte.

Keep up the good work zou ik zeggen, maar ik begrijp heel erg goed dat de informatie-stromen ontzettend veranderd zijn over de afgelopen 25 jaar. Ik denk wel dat het nog steeds een goed forum is voor eerste-hands informatie van piloten die in het wereldje zitten, en tegelijkertijd een leuke plek om te discussiëren, al mis ik af & toe de verhitte discussies wel 😬 van toen het hier nog heel erg druk was, want daaruit bleek wel de passie die bepaalde onderwerpen losmaakte.

Helemaal eens en mooi gezegd!

Die spam bescherming is wel ergens goed voor. Toen je enkele weken geleden druk bezig was met het beter maken van dit forum lag die bescherming waarschijnlijk even plat(?) en stonden er ineens allemaal berichten in tekens die ik niet begreep 😅

De link van Diana naar de (Amerikaanse) kennisbank werkt niet meer.
Is die info nog te redden?
Ik heb mijn best gedaan voor je:

Terug
Bovenaan