Diana
Active member
Dames en heren,
Het is weer ’s tijd voor een discussie over de koers van Airwork. Normaal gesproken komt zo’n discussie voorbij naar aanleiding van een geëxplodeerde thread, maar dit keer ervaar ik zelf enige ergernissen.
Ergernis 1
Her en der posten Airworkers opmerkingen over de kwaliteit van het forum. Aangezien dit vooral Overload, Morning Glory en nog iemand wiens naam ik even kwijt ben zijn, vraag ik me af of dit een breed gedragen mening is of niet. De opmerking “ik en velen met mij” welke briefschrijvers naar de krant vaak maken (“Ik vind dit artikel een schande en velen met mij dus en daarom zeg ik hierbij mijn abonnement op hoewel ik stiekem de krant toch zal blijven lezen”), daar kan ik niet veel mee. Er wordt gewezen naar de afwezigheid van Art horizon en Julien als degenen die Airwork verlaten hebben wegens gebrek aan kwaliteit, maar als ze terug zijn hoor ik niemand meer. Julien geeft zelfs nog aan bij terugkeer dat hij Airwork nog immer geweldig vindt. Oftewel, iedere al dan niet tijdelijke radiostilte wordt door enkelen als teken aan de wand gezien.
Nu is het onmogelijk het iedereen naar de zin te maken, dus het kan best zo zijn dat Airwork niet voor alle beroepsvliegers even leuk of interessant is. Als ik kijk naar de actieve topics van de afgelopen maanden, zie ik een heel aantal dat relevant is voor beroepsvliegers, waar informatie op wordt uitgewisseld en die keurig verlopen.
Drie terugkerende discussiepunten zijn 1. Arbeidsvoorwaarden Ryanair 2. Speculaties na ongelukken en 3. Wannabe’s die niet willen luisteren.
Als iemand zich niet gehoord of aangevallen voelt in een (terugkerende) discussie, dan heeft dat m.i. niets te maken met de kwaliteit van een forum. Dit is een discussieforum alwaar iedereen het recht heeft het oneens te zijn met een ander. Daar moet je – zelfs met een zeer groot ego - tegen kunnen. Ook als dat betekent dat een wannabe met open ogen aan een vliegopleiding begint in deze tijden.
Ergernis 2
Airwork is Airwork. Voor beroeps- en verkeersvliegers. Niet voor niets heb ik – ondanks verzoeken - nooit fora aangemaakt voor spotters of cabinepersoneel. Dit is geen algemeen luchtvaartforum voor iedere enthousiasteling. Daar zijn prima andere fora voor beschikbaar. Wannabe’s zijn vanzelfsprekend welkom omdat dat de beroeps van de toekomst zijn. Ook privévliegers zijn welkom want die hebben ofwel later hun droom waargemaakt, ofwel hebben zijn simpelweg bewust gekozen om geen beroeps te worden. Daar hoor ik zelf per slot van rekening bij. Niet-vliegende luchtvaartenthousiasten lezen over het algemeen mee, houden zich op de achtergrond en kunnen hun ei op andere fora kwijt. Prima. Echter, er zijn enthousiastelingen die Airwork gebruiken als een soort ask-a-pilot forum. Gebeurtenissen uit de actualiteit worden gepost en reacties van piloten worden gevraagd. Ongebreidelde commentaren volgen uit allerlei hoeken, vooral van mensen die niet gehinderd worden door enige kennis omtrent het onderwerp. Dat is nou iets waar ik mij groen en geel aan erger. Echter, als ik ingrijp heeft dit implicaties voor de koers van Airwork. Vandaar deze thread.
Vandaar ook dat deze thread in het Beroepspilotenforum staat en niet open staat voor discussie voor andere Airworkers. Ook zij hebben belang bij het goed verlopen van deze discussie tussen de beroeps omtrent dit onderwerp. Later trek ik de discussie wel breder, vooralsnog vraag ik het eerst de beroepsgroep.
Discussie!
Het bovenstaande in acht nemend, leg ik aan jullie de vraag voor: wat gaat goed, wat gaat waardeloos op Airwork, wat kan er beter en waarom en hoe? Als je vindt dat de kwaliteit van Airwork ergens onder lijdt, zeg dan waar of waarom en doe een voorstel tot verbetering. Anders lees ik alleen maar Statler en Waldorf commentaren en “die en die zijn ook niet meer op Airwork” en “ik en velen met mij” berichten en die ken ik nu wel. Als je Airwork prima vindt zoals het is, laat het ook horen.
Passen we de koers met een slechts een paar of met 45 graden aan? Mogelijk moet het aantal fora beperkt worden. Misschien moeten de rechten voor geheel Airwork worden aangepast en kunnen alleen vliegende Airworkers voortaan posten. Het maakt mij niet uit of Airwork een kleinere niche website zou worden, als dat nodig is om het een pilotenwebsite te houden (of als zodanig te verbeteren). Ik neig zelf erg naar het aanpassen van de rechten Airwork breed i.v.m. ergernis nr. 2.
Om de kwaliteit (!) van deze discussie op niveau te houden, houd je reactie bij jezelf (ik vs ik en velen...).
Ik verheug mij op een leuke discussie en ben benieuwd naar jullie constructieve en vooral intelligente kritiek!
Het is weer ’s tijd voor een discussie over de koers van Airwork. Normaal gesproken komt zo’n discussie voorbij naar aanleiding van een geëxplodeerde thread, maar dit keer ervaar ik zelf enige ergernissen.
Ergernis 1
Her en der posten Airworkers opmerkingen over de kwaliteit van het forum. Aangezien dit vooral Overload, Morning Glory en nog iemand wiens naam ik even kwijt ben zijn, vraag ik me af of dit een breed gedragen mening is of niet. De opmerking “ik en velen met mij” welke briefschrijvers naar de krant vaak maken (“Ik vind dit artikel een schande en velen met mij dus en daarom zeg ik hierbij mijn abonnement op hoewel ik stiekem de krant toch zal blijven lezen”), daar kan ik niet veel mee. Er wordt gewezen naar de afwezigheid van Art horizon en Julien als degenen die Airwork verlaten hebben wegens gebrek aan kwaliteit, maar als ze terug zijn hoor ik niemand meer. Julien geeft zelfs nog aan bij terugkeer dat hij Airwork nog immer geweldig vindt. Oftewel, iedere al dan niet tijdelijke radiostilte wordt door enkelen als teken aan de wand gezien.
Nu is het onmogelijk het iedereen naar de zin te maken, dus het kan best zo zijn dat Airwork niet voor alle beroepsvliegers even leuk of interessant is. Als ik kijk naar de actieve topics van de afgelopen maanden, zie ik een heel aantal dat relevant is voor beroepsvliegers, waar informatie op wordt uitgewisseld en die keurig verlopen.
Drie terugkerende discussiepunten zijn 1. Arbeidsvoorwaarden Ryanair 2. Speculaties na ongelukken en 3. Wannabe’s die niet willen luisteren.
Als iemand zich niet gehoord of aangevallen voelt in een (terugkerende) discussie, dan heeft dat m.i. niets te maken met de kwaliteit van een forum. Dit is een discussieforum alwaar iedereen het recht heeft het oneens te zijn met een ander. Daar moet je – zelfs met een zeer groot ego - tegen kunnen. Ook als dat betekent dat een wannabe met open ogen aan een vliegopleiding begint in deze tijden.
Ergernis 2
Airwork is Airwork. Voor beroeps- en verkeersvliegers. Niet voor niets heb ik – ondanks verzoeken - nooit fora aangemaakt voor spotters of cabinepersoneel. Dit is geen algemeen luchtvaartforum voor iedere enthousiasteling. Daar zijn prima andere fora voor beschikbaar. Wannabe’s zijn vanzelfsprekend welkom omdat dat de beroeps van de toekomst zijn. Ook privévliegers zijn welkom want die hebben ofwel later hun droom waargemaakt, ofwel hebben zijn simpelweg bewust gekozen om geen beroeps te worden. Daar hoor ik zelf per slot van rekening bij. Niet-vliegende luchtvaartenthousiasten lezen over het algemeen mee, houden zich op de achtergrond en kunnen hun ei op andere fora kwijt. Prima. Echter, er zijn enthousiastelingen die Airwork gebruiken als een soort ask-a-pilot forum. Gebeurtenissen uit de actualiteit worden gepost en reacties van piloten worden gevraagd. Ongebreidelde commentaren volgen uit allerlei hoeken, vooral van mensen die niet gehinderd worden door enige kennis omtrent het onderwerp. Dat is nou iets waar ik mij groen en geel aan erger. Echter, als ik ingrijp heeft dit implicaties voor de koers van Airwork. Vandaar deze thread.
Vandaar ook dat deze thread in het Beroepspilotenforum staat en niet open staat voor discussie voor andere Airworkers. Ook zij hebben belang bij het goed verlopen van deze discussie tussen de beroeps omtrent dit onderwerp. Later trek ik de discussie wel breder, vooralsnog vraag ik het eerst de beroepsgroep.
Discussie!
Het bovenstaande in acht nemend, leg ik aan jullie de vraag voor: wat gaat goed, wat gaat waardeloos op Airwork, wat kan er beter en waarom en hoe? Als je vindt dat de kwaliteit van Airwork ergens onder lijdt, zeg dan waar of waarom en doe een voorstel tot verbetering. Anders lees ik alleen maar Statler en Waldorf commentaren en “die en die zijn ook niet meer op Airwork” en “ik en velen met mij” berichten en die ken ik nu wel. Als je Airwork prima vindt zoals het is, laat het ook horen.
Passen we de koers met een slechts een paar of met 45 graden aan? Mogelijk moet het aantal fora beperkt worden. Misschien moeten de rechten voor geheel Airwork worden aangepast en kunnen alleen vliegende Airworkers voortaan posten. Het maakt mij niet uit of Airwork een kleinere niche website zou worden, als dat nodig is om het een pilotenwebsite te houden (of als zodanig te verbeteren). Ik neig zelf erg naar het aanpassen van de rechten Airwork breed i.v.m. ergernis nr. 2.
Om de kwaliteit (!) van deze discussie op niveau te houden, houd je reactie bij jezelf (ik vs ik en velen...).
Ik verheug mij op een leuke discussie en ben benieuwd naar jullie constructieve en vooral intelligente kritiek!