Air Berlin selectie

B737/ 300-900

New member
Hallo allemaal,

Ik heb net na ruim 2 maanden te horen gekregen dat ik op selectie mag komen bij AB.
De selectie loopt gedeeltelijk via interpersonal.
Omdat ik type rated ben, moet ik de grading doen bij AB zelf.

Weet iemand hier hoe de selectie bij interpersonal gaat voor AB?
Ben erg benieuwd wat ik kan verwachten.

Alvast bedankt voor de reacties.

B737
 
Op de kennisbank staat veel info, en er zijn al threads geweest waar beschreven wordt hoe de selectie bij AB in zijn werking gaat. Als je een hartslag hebt nemen ze je wel aan, ze hebben ontzettend veel man nodig. Zorg er wel voor dat je Duits redelijk op peil is.
Grote kans dat je zelfs met je 737 rating op de Airbus komt, je zult niet de eerste zijn...

Vraagje tussendoor; waar heb je je typerating gedaan?
 
FSB in Berlijn
www.flugschule-berlin.de

De info op kennisbank had ik al gelezen.
Daar staat echter de keuring van AB zelf omschreven en niet van interpersonal.
Ze zijn recent overgestapt naar dit instituut.
Over deze selectie heb ik nog niet veel gehoord vandaar mijn thread.

iemand??
 
Laatst bewerkt:
Moet je contact opnemen met Jurgen Doeberich, baas van die tent is TRI/TRE bij Air Berlin.

Interpersonal selecteert alleen (bemiddelt) en stuurt de gegevens door naar Air berlin. Je doet dus de gewone Air Berlin selectie. Dus wat in de kennisbank en in die vorige thread staat klopt.

Je had beter een Airbus rating kunnen doen, omdat er alleen maar boeings weg gaan bij Air Berlin en er nu deze maand weer 3 airbussen bij zijn gekomen.
 
Volgens mij behoorlijk algemeen ook dat je op dit moment beter airbus rating kunt hebben dan de 737 toch?
 
YO,

Ik vlieg bij Air Berlin. Selectie is per 1 juni j.l. veranderd. Je doet nu een soort van DLR test. Voorzover ik weet in Hamburg. Daarna een gesprek met de mensen van Flugbetrieb (meestal flottenchef en chef flugbetrieb plus iemand van pers.zaken) en tot slot een Grading op de sim. Als je al een TR hebt is dat op een 737sim. (meestal in berlijn zelf bij LFT).
 
Als je je TR bij FSB hebt gedaan kun je denk ik het beste even naar Michael Gorny gaan.
Hij weet vast en zeker wat je kunt verwachten.

@Primer heb tot mijn spijt geen contact meer met je gehad maar je hebt het dus gehaald!!! top man. Ik begin de 28ste bij airBaltic op de -500.

S
 
Dan ben ik omtrent de interpersonal selectie klaarblijkelijk verkeerd ingelicht door iemand die nog de ''oude selectie'' heeft gedaan, mijn excusses daarvoor.

Vlieg je vanaf AMS Primer?
 
En ook ik heb vandaag na 3 maanden bericht gehad van Air Berlin om de selectie te beginnen bij interpersonal :biertje:

Zijn er toevallig mensen die resent deze test ook gedaan hebben???

Groeten
DC
 
Ben uitgeleend aan AB wegens ''kopiloten mangel''. Heb nu 1,5 maand vanaf DUS gevlogen en zit vanaf morgen 2 weken in TXL...
 
Terug
Bovenaan