Air Berlin op zoek naar 737 typed vliegers in NL?

Klinkt erg leuk. Ik zal ze eens bellen. Ik weet alleen dat ze een van de slechts betalende low cost airlines zijn. Een captain verdiend daar evenveel als een FO bij easyjet. Maar ik zal eens informeren.

Will be continued!
 
737??

737??

Goede kans voor een airbus type rating op termijn :p:

Maar, is de betaling inderdaad echt zo slecht bij Air Berlin?
 
Bron ppjn.com

Capt top €5822
Capt base €3629
FO top €3489
FO base €1716


Outlook:
Generally, decisions for new employments are made very quikly and ad-hoc. Air Berlin is a very fast growing Airline and an serious employer (they pay the type-rating and the new pilots have to commit oneself to fly for Air Berlin 12 months -> salary deduction of around 400 € / month in this period).
 
En vbergeet niet dat dit Bruto bedragen zijn. Een collega van mij heeft er gevlogen en die kreeg toen in als salaris 2300 DM wat ongeveer gelijk staat aan 2300 gulden. Dat is niet veel vergeleken met de concurrentie. Ze betalen daarnaast volgens mij ook geen pensioen.

3629 euro bruto salaris voor een captain is echt niet zo goed. Bij easyjet verdien je als FO al gauw over de 4000 euro netto!!!!

Daarnaast moet je bij Air Berlin verdomd hard werken.

Maar het schijnt wel een leuke club te zijn om voor te werken en op die "basis" in Palma escaleerd het dagelijks uit de hand met de heren en dames van AB!
 
Zou de stationering niet gewoon in NL zijn? 5 crew is voor 1 vliegtuig, daarmee kunnen ze mooi de dubbele Berlijn en Palma slag vanaf AMS maken. Scheelt een hele hoop kosten qua personeel. En met deze aantallen kunnen ze wellicht nog een extra bestemming aan gaan doen om HV dwars te zitten? Zou er nog wel bij passen, qua beschikbaarheid van kist.
 
Ze gaan de nieuwe route AMS - VIE ook vliegen, vandaar dus wellicht de interesse voor nl based piloten.

Mja blijven wel slecht betalen..
 
Trans schijnt ook nog steeds opzoek te zijn naar vliegers. Als zij al geen type-rated mensen kunnen krijgen op het moment, hoe wil AB het dan wel voor elkaar krijgen aangezien zij schijnbaar (don't shoot the messenger) minder betalen dan Trans?
 
Volgens mij betaald Trans (los van jaar 1) helemaal zo slecht nog niet. En is het nog steeds een nette maatschappij..

Liever voor een website vliegen ipv voor de oosterburen voor een fooi naar westerse maatstaven.

FD
 
Oorspronkelijk gepost door Viper1983
Ze gaan de nieuwe route AMS - VIE ook vliegen, vandaar dus wellicht de interesse voor nl based piloten.

Mja blijven wel slecht betalen..

Niki wil per het volgende zomerseizoen als de 6e kist er is de route VIE-AMS als cityshuttle openen...
 
Terug
Bovenaan