Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet mooi nee, maar denk uiteindelijk het beste, want op deze voet doorgaan is ook niet echt een oplossing.
Wellicht onder nieuwe paraplu een frisse nieuwe start maken. Lufthansa laat AB niet in de steek want anders worden een FR en EZ te groot en dat zal de Duitse markt vreselijk verstoren.
Inderdaad. Ryanair wordt overal door de provincies en luchthavens gesubsidieerd, en het personeel ontduikt sociale premies. (Ze hebben net weer in Frankfurt betere condities weten te bedingen dan de grootste klant en aandeelhouder Lufthansa). En Air Berlin kreeg sinds 2011 meerdere honderd miljoen per jaar van Etihad om het boven water te houden.De duitse markt is al vreselijk verstoord
Inderdaad. Ryanair wordt overal door de provincies en luchthavens gesubsidieerd, en het personeel ontduikt sociale premies. (Ze hebben net weer in Frankfurt betere condities weten te bedingen dan de grootste klant en aandeelhouder Lufthansa). En Air Berlin kreeg sinds 2011 meerdere honderd miljoen per jaar van Etihad om het boven water te houden.
Ik denk niet dat LH AB gaat "helpen". Ze willen alleen de rozijnen uit de boedel hebben, en wat goedkoop personeel. Verder een één-twéétje met Easyjet waarbij ze elkaar niet te veel in de weg zitten en FR buiten de deur houden. De delen die LH overneemt zullen denk ik gesaneerd worden, niet zonder offers door het personeel.
En maar jammeren dat de Duitse markt zo vreselijk verstoord is. Schei toch uit.
Welke maatschappij heeft zo'n vreselijk sterke monopolistische positie in centraal Europa als Lufthansa?
De enige die in het verleden nog een ietsiepietsie tegengas kon bieden zullen ze nu ook kaltstellen.
Grappig dat de Duitsers altijd de grootste mond over Europa en solidair zijn hebben maar ondertussen wel ook simpelweg hun eigen belangen/markt beschermen.
Eurowings pipo in de raad van crediteuren is gewoon omdat Eurowings een grote crediteur is. Ze hebben een wetlease bij AB vanaf afgelopen maart, en daarvoor zo'n 130 miljoen vooraf betaald. Dus daar valt denk ik niet aan te morrelen. De crediteur "Etihad" staat trouwens door een borg wederom nu bij crediteur "Eurowings" voor het grootste deel van die 130M in het krijt, dus geheel onafhankelijk van Eurowings is die ook weer niet. Die wetlease was trouwens een belangrijke reden waarom de vakbond van de LH piloten eieren voor zijn geld koos.Dus die centrale monopolistische positie kan je wat mij betreft moeilijk ontkennen.
Duitse overheid doet wel alsof het ze geen bal uitmaakt wie het overneemt maar waarom zit er dan een Eurowings pipo in die speciale overnameraad?
Het is gewoon weer onafhankelijkheid voor de bühne.
Grappig dat de Duitsers altijd de grootste mond over Europa en solidair zijn hebben maar ondertussen wel ook simpelweg hun eigen belangen/markt beschermen.