flyingviking
Member
N.a.v. het ongeluk i Griekenland dacht ik aan het volgende (voor de goede orde: ik baseer mij op de informatie uit de pers en wil zo min mogelijk speculeren over oorzaak):
Het vliegtuig was technisch bestuurbaar. Roeren waren niet afgebroken, vleugels zaten er nog aan etc.
De limitatie t.a.v. besturing was de mens. Niemand was fysiek in staat om te vliegen (vliegers) of hadden wellicht niet de kennis(Passagiers/ cabine). Dat is door de straaljagerpiloten waargenomen.
Ik vermoed dat in dergelijke gevallen waar de mens uitvalt er naar een bypass gezocht moet worden. Op zich moet het technisch mogelijk zijn het vliegtuig, in geval van nood, vanaf de grond via een datalink/ FMS en autoland aan de grond te krijgen.
Mijn vermoeden is dat dit ongeluk mede aanleiding wordt om de rol van de vlieger t.a.v. failuremanagement te herzien.
Wat denken jullie?
Groeten,
Flyingviking.
Het vliegtuig was technisch bestuurbaar. Roeren waren niet afgebroken, vleugels zaten er nog aan etc.
De limitatie t.a.v. besturing was de mens. Niemand was fysiek in staat om te vliegen (vliegers) of hadden wellicht niet de kennis(Passagiers/ cabine). Dat is door de straaljagerpiloten waargenomen.
Ik vermoed dat in dergelijke gevallen waar de mens uitvalt er naar een bypass gezocht moet worden. Op zich moet het technisch mogelijk zijn het vliegtuig, in geval van nood, vanaf de grond via een datalink/ FMS en autoland aan de grond te krijgen.
Mijn vermoeden is dat dit ongeluk mede aanleiding wordt om de rol van de vlieger t.a.v. failuremanagement te herzien.
Wat denken jullie?
Groeten,
Flyingviking.