Ilango
Expert
TLDR: Goede ervaring gehad en zeker een aanrader. Prijzen vergelijkbaar met de Nederlandse
Een aantal maanden terug heb ik met mijn familie een vakantie naar Italië geboekt. In de omgeving van Verona.
Het leek mij leuk om in de omgeving een vlucht te maken dus keek wat rond op het geweldige internet. Kwam toen “Aeroclub Verona” tegen.
Besloot een mailtje te sturen met een korte introductie en dat ik een opleiding voor PPL volg in Nederland.
Helaas na een aantal weken had ik geen reactie gekregen op deze mail. Had toen besloten ze een telefoontje te geven en kreeg een Italiaanse mevrouw aan de lijn. Maarja, die sprak geen woord Engels dus dat het was lastig om te vertellen wie ik was, en wanneer ik een mailtje had verzonden..
Ze vertelde me dat een FI mij later terug zou bellen. Een uur later gebeurde dat ook. We hadden kort contact en hij vroeg me om mijn beschikbaarheid door te geven zodat hij kon kijken of ze een Cessna 152 beschikbaar hadden voor mij op de data die ik doorgegeven had. Dit had ik netjes de zelfde avond verstuurd.
Kreeg hier geen reactie op, jammer. Na een week heb ik ze opnieuw gebeld en hij zei dat hij de informatie over een aantal uur door zou sturen.
Ik kreeg de volgende dag pas een reactie met de gegevens. Alleen was het nogal onduidelijk aangezien hij me voor 3.5 en voor 4 uur lang had ingeschreven terwijl ik toch echt benoemd had dat ik maar 1 uur wilde. Dus reageerde ik hierop met een vraag voor verduidelijking hierop.
Na 4 dagen met nog geen reactie stuurde ik een follow up e-mail. Helaas met wederom geen reactie.
Gisteren ( weer 4 dagen na de follow up e-mail ) heb ik nog een follow up gestuurd waarin ik op de gevraagde informatie ASAP een antwoord vroeg. Aangezien de eerste vlucht al voor morgen ( 18-7 ) staat gepland. Hier kreeg ik vannacht om 1 uur s’nachts antwoord op in een mailtje waarin mijn naam verkeerd gespeld werd
Hierin verontschuldigde hij zich wel dat hij mijn eerdere e-mails gemist had. En vertelde hij dat de tijden zo zijn om tijd voor een pre-flight briefing, notams, metar en walk around te kunnen doen maar dat block to block tijd maar een uurtje zal zijn. Op zich prima en best logisch, ben die manier van tijden doorgeven gewoon niet gewend.
Wel jammer dat de communicatie zo verschrikkelijk slecht is, enorm slechte eerste indruk voor mij. Ben benieuwd hoe het morgen zal gaan en zal een kort verslagje schrijven!
Een aantal maanden terug heb ik met mijn familie een vakantie naar Italië geboekt. In de omgeving van Verona.
Het leek mij leuk om in de omgeving een vlucht te maken dus keek wat rond op het geweldige internet. Kwam toen “Aeroclub Verona” tegen.
Besloot een mailtje te sturen met een korte introductie en dat ik een opleiding voor PPL volg in Nederland.
Helaas na een aantal weken had ik geen reactie gekregen op deze mail. Had toen besloten ze een telefoontje te geven en kreeg een Italiaanse mevrouw aan de lijn. Maarja, die sprak geen woord Engels dus dat het was lastig om te vertellen wie ik was, en wanneer ik een mailtje had verzonden..
Ze vertelde me dat een FI mij later terug zou bellen. Een uur later gebeurde dat ook. We hadden kort contact en hij vroeg me om mijn beschikbaarheid door te geven zodat hij kon kijken of ze een Cessna 152 beschikbaar hadden voor mij op de data die ik doorgegeven had. Dit had ik netjes de zelfde avond verstuurd.
Kreeg hier geen reactie op, jammer. Na een week heb ik ze opnieuw gebeld en hij zei dat hij de informatie over een aantal uur door zou sturen.
Ik kreeg de volgende dag pas een reactie met de gegevens. Alleen was het nogal onduidelijk aangezien hij me voor 3.5 en voor 4 uur lang had ingeschreven terwijl ik toch echt benoemd had dat ik maar 1 uur wilde. Dus reageerde ik hierop met een vraag voor verduidelijking hierop.
Na 4 dagen met nog geen reactie stuurde ik een follow up e-mail. Helaas met wederom geen reactie.
Gisteren ( weer 4 dagen na de follow up e-mail ) heb ik nog een follow up gestuurd waarin ik op de gevraagde informatie ASAP een antwoord vroeg. Aangezien de eerste vlucht al voor morgen ( 18-7 ) staat gepland. Hier kreeg ik vannacht om 1 uur s’nachts antwoord op in een mailtje waarin mijn naam verkeerd gespeld werd

Hierin verontschuldigde hij zich wel dat hij mijn eerdere e-mails gemist had. En vertelde hij dat de tijden zo zijn om tijd voor een pre-flight briefing, notams, metar en walk around te kunnen doen maar dat block to block tijd maar een uurtje zal zijn. Op zich prima en best logisch, ben die manier van tijden doorgeven gewoon niet gewend.
Wel jammer dat de communicatie zo verschrikkelijk slecht is, enorm slechte eerste indruk voor mij. Ben benieuwd hoe het morgen zal gaan en zal een kort verslagje schrijven!
Laatst bewerkt: