Op donderdag geweest. Veel vliegtuigen die er 5 jaar staan. Je moet dus kijken naar de details. De eerste leuke verrassing was de paintscheme van de Shockcub. Erg leuk gedaan (het leek een oude roestbak). Ik heb er in gezeten, en kwam erachter dat dat ook het enige leuke was aan de shockcub (voor mij); ik pas er nauwelijks in met 1.86.
Een demo met de Dynon wifi-adapter gedaan, en dat werkte uitstekend met mijn Skydemon app; die ga ik kopen want dat maakt het een stuk makkelijker; flightplan vanuit Skydemon wordt gesynced, ook een direct to, en daarom hoef ik niet te klooien in het (te) ingewikkelde Skyview menu.
Ook leuk was de Garmin stand, daar stond de nieuwe Garmin G3X Touch 7" Portrait. Ziet er minder lomp uit dan de horizontale versie.
Toppers van de Aero vond ik:
- Blackshape 160, waarvan ik hoop dat deze VLA IFR wordt toegelaten, anders slaat de Aspen avionics nergens op. De eerste kist na jaren waarbij je echt een fighter gevoel hebt.
- Cirrus SR22 G6, puur omdat ik er nog nooit in had gezeten. Mooie, veel te dure kist.
- Diamond DA-50, waarbij ik me afvroeg of ze geen grotere throttle konden vinden.
Maar de kist die me al jaren blijft fascineren is de Pipistrel Virus SW, nu officieel als CS-LSA de SW-121. Vrij krap, maar het gaat. €160.000,- voor een kist die kruist met 150 kts met 18,4 liter per uur. Gevalletje KISS (Keep it simple stupid).Wow
Een demo met de Dynon wifi-adapter gedaan, en dat werkte uitstekend met mijn Skydemon app; die ga ik kopen want dat maakt het een stuk makkelijker; flightplan vanuit Skydemon wordt gesynced, ook een direct to, en daarom hoef ik niet te klooien in het (te) ingewikkelde Skyview menu.
Ook leuk was de Garmin stand, daar stond de nieuwe Garmin G3X Touch 7" Portrait. Ziet er minder lomp uit dan de horizontale versie.
Toppers van de Aero vond ik:
- Blackshape 160, waarvan ik hoop dat deze VLA IFR wordt toegelaten, anders slaat de Aspen avionics nergens op. De eerste kist na jaren waarbij je echt een fighter gevoel hebt.
- Cirrus SR22 G6, puur omdat ik er nog nooit in had gezeten. Mooie, veel te dure kist.
- Diamond DA-50, waarbij ik me afvroeg of ze geen grotere throttle konden vinden.
Maar de kist die me al jaren blijft fascineren is de Pipistrel Virus SW, nu officieel als CS-LSA de SW-121. Vrij krap, maar het gaat. €160.000,- voor een kist die kruist met 150 kts met 18,4 liter per uur. Gevalletje KISS (Keep it simple stupid).Wow
Laatst bewerkt: