zandhaas
Legend
“Anti Ice OFF please”
En dan per ongeluk de HYD B ipv de ANTI ICE uitzetten.
Een hele makkelijke fout om te maken. Ik kan het weten, want heb het zelf ooit ook eens gedaan tijdens mijn line training op de 737-300 bij easyJet. Na een korte tijd natuurlijk de master caution voor hydraulic. De TRI vroeg toen met een glimlach om de non normal checklist (weet de precise term niet meer) voor hydraulics. Hij liet mij gewoon mijn gang gaan. Op een bepaald punt vraagt de checklist om de HYD B pumps off…….OEPS
Cue the TRI: “Don’t worry son, you’re not the first person to do that and certainly won’t be the last”.
Ik heb mijn les toen toen goed geleerd, haastige spoed is zelden goed.
De vraag blijft nu wel waarom ze (mocht dit waar zijn) die approach niet afgebroken hebben.
En dan per ongeluk de HYD B ipv de ANTI ICE uitzetten.
Een hele makkelijke fout om te maken. Ik kan het weten, want heb het zelf ooit ook eens gedaan tijdens mijn line training op de 737-300 bij easyJet. Na een korte tijd natuurlijk de master caution voor hydraulic. De TRI vroeg toen met een glimlach om de non normal checklist (weet de precise term niet meer) voor hydraulics. Hij liet mij gewoon mijn gang gaan. Op een bepaald punt vraagt de checklist om de HYD B pumps off…….OEPS

Ik heb mijn les toen toen goed geleerd, haastige spoed is zelden goed.
De vraag blijft nu wel waarom ze (mocht dit waar zijn) die approach niet afgebroken hebben.