[Actueel] KLM-piloten vliegen vaker: luchtvaartmaatschappij plant 10.000 extra vluchten per jaar

Dat is de reputatie van de eerste Lancairs, maar hebben ze dat dan niet verbeterd op de nieuwere modellen?
Dat weet ik niet. Maar hun snelheid waar ze voor bekend staan, komt net door de vorm van de vleugel. Ik denk niet dat dit echt kan opgelost worden. Lapmiddelen als stall warning and AOA instrumentatie kan misschien helpen. Maar dat is symptoombestrijding.

KLM-piloten vliegen vaker: luchtvaartmaatschappij plant 10.000 extra vluchten per jaar​

klm.webp

KLM wil vanaf volgend jaar fors meer gaan vliegen. Dankzij een nieuw akkoord met de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) kunnen er jaarlijks 10.000 extra vluchten worden uitgevoerd. In ruil daarvoor gaan piloten structureel meer uren maken en ontvangen ze extra vergoedingen en secundaire voordelen.

Link naar het volledig artikel: https://airwork.nl/nieuws-en-artike...tschappij-plant-10000-extra-vluchten-per-jaar

En zo staan de GPS storingen opeens in de belangstelling:

Ik link met opzet de NRC versie, omdat veel andere media een wat verder aangedikt verhaal brengen waar alweer hele discussies over zijn tot talkshows aan toe.

Laatst bewerkt:
GPS interference en GPS spoofing.
Er is een een modern vliegtuig een behoorlijke lijst van zaken die GPS informatie gebruiken.
Bijvoorbeeld de terrain database.
Zijn een aantal dingen die dan kunnen gebeuren:

Nou, hun "Aviation consultant" ziet blijkbaar een duidelijk causaal verband - en wie kan er nou twijfelen aan zo'n muur vol zwemdiploma's ;)

Landing zonder knip:

Zie niks geks - totdat op het laatste moment de rechter vleugel zakt en dat rechter pootje het werk ineens in z'n eentje moet doen...

Misschien waren ze bang dat die "pod landing" alsnog tot brand zou leiden, of er was brandstof lekkage icm hete motor?

Kan me ook voorstellen, dat als pax aan boord érg onrustig worden, dat kan meewegen in een besluit om niet op airstairs te wachten?

Misschien waren ze bang dat die "pod landing" alsnog tot brand zou leiden, of er was brandstof lekkage icm hete motor?

Volgens mij lieten ze de motoren nog even draaien om de APU te kunnen starten zodat de cabine niet op noodverlichting gaat en om de airco te laten draaien. ATC communicatie verloopt vrij rustig.
Evac geeft altijd kans op gewonden.

Terug
Bovenaan