Accijns JET A1 van 22,64 naar 43,67

  • Onderwerp starter Onderwerp starter J5B
  • Startdatum Startdatum

J5B

New member
Zoals vermeld in de titel wil de overheid nog meer centjes van de prive vlieger. Ze hebben de accijns maar even (bijna) verdubbeld :eek:
 
Zoals vermeld in de titel wil de overheid nog meer centjes van de prive vlieger. Ze hebben de accijns maar even (bijna) verdubbeld :eek:

Ja bizar, wij zagen het ook even voorbij komen.
Maar wij makke Nederlands schapen accepteren het maar weer gewoon, net als altijd.
 
Dat was al bizar duur...:rolleyes:

Ook voor AVGAS is de prijs nog verder omhoog gegaan.

http://www.lelystadairport.nl/Vluchtvoorbereiding/Brandstofprijzen

Actuele brandstofprijzen Lelystad Airport

Per 1 maart 2012 gelden de volgende brandstoftarieven (inclusief accijns en BTW):

AVGAS per ltr. = €2.99

Jet-A1 per ltr. = € 2.01

Euro 95 / Euro 98; voor deze brandstoffen geldt een dagprijs, afleesbaar aan de Bol-pomp.

De eerstvolgende prijswijziging wordt per 1 april 2012 verwacht.
 
Met die prijzen is het toch wel heel erg interessant om tripjes naar duitsland te maken. Daar liggen de prijzen volgens mij toch wel een stukje lager... (en dan heb ik het nog niet over de landingsgelden, die daar toch meer in de orde van een paar biertjes zijn)

Aanrader is dan bijvoorbeeld toch wel Leer Papenburg, waar je dan gelijk even wat T&G's kan gaan doen. (Je betaalt daar in principe maximaal 4 landingen en als je voldoende tankt, vergeten ze zelfs die landingen.)
 
Leer is inderdaad een leuk veld, met ook MOGAS. Tevens leuk restaurantje. Voor mij ideale tankstop van/naar de Duitse wadden.
 
frankrijk is echt goedkoper.

in nl is avgas 2.80+
in d is het ca 2.40-2.60
in f is het ca 2.00
 
Terug
Bovenaan