B767-300ER
Veteran
Sarcastisch....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon allemaal €70 per uur. En dat keer 900 uur wat je maximaal mag vliegen in een jaar , do the math ... Ja als zzp'er idd , enig idee hoeveel kosten je maakt ? De komende 2,5 jaar geldt wat je bruto verdient = netto. Hoppa , zo handje contantje op je bankrekening. Oh pensioen ?? Ohhhhh geen pensioen ....
Ben je daar echt zo druk mee als je 21 bent ?? Je verdorie al captain bij Ryanair als je dan 25/26 bent , en gewoon met een vast contract , MET pensioen. ..
Sluit ik me bij aan. Laat even duidelijk zijn dat de markt overvol is, of je nou net van de opleiding af komt of al 4 jaar klaar bent.
Waarom wordt er gedaan alsof je binnen een week na afsluiten van je opleiding zo doorrolt op de rechterstoel bij RyanAir of EasJet?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omdat dat ook zo gebeurt. Leerlingen van bepaalde zeer bekende vliegscholen (CTC, Oxford, EPST, om maar wat te noemen) stromen rechtstreeks, zonder ook maar één vinger uit te steken door naar maatschappijen als easyJet. Voor hen is de markt niet verzadigd.
Ik snap niet waarom mensen nu nog het tegendeel blijven beweren op Airwork. easyJet heeft de afgelopen 20 jaar bijna volcontinu mensen aangenomen van CTC en Oxford (waar EPST heel handig op meelift). Zelfs op het hoogtepunt van de crisis. Ik ken mensen die DUBBEL geplaatst zijn door CTC. Dat biedt geen garantie voor de toekomst (hoe vaak heb ik me niet kritisch uitgelaten over deze scholen!) en in die zin moet je geluk hebben. Maar spreek niet van geluk, of een verzadigde markt, als je een opleiding volgt die niet aansluit bij de maatschappijen die honderden jongens en meisjes aannemen per jaar aannemen. Dat is pure desinformatie.
Nu begrijp ik heel goed dat er een hele grote berg werkloze piloten op zoek zijn naar een baan. Tot op zekere hoogte heb ik er alle begrip voor dat deze mensen juichen bij het nieuws dat de ABNAMRO er mee kapt. Maar zoals ik al eerder schreef, het kind wordt met het badwater weggegooid. Je kunt zeggen wat je wil maar de combinatie EPST en ABNAMRO heeft honderden jongens en meisjes een kans gegeven in de luchtvaart die ze anders nooit zouden kunnen veroorloven. Zonder ABNAMRO zou je zo driekwart van mijn Nederlandse collegae weg kunnen strepen.
Ik hoop dat er iets beters voor in de plaats komt.
Ik kom zelf van EPST en vlieg niet bij Easyjet? Zijn ze mij en de tientallen anderen uit de mij bekende klassen dan misschien vergeten? Over desinformatie gesproken...
een leger aan vliegscholen.
Da's niet arrogant , da's gewoon oliekoekendom.
Dat leger wordt de laatste tijd afgeslacht en dat gaat nog wel even zo door :biertje:
Dan is het een kwestie van 5 tot 10 jaar geduld hebben tot de kaarten opnieuw geschud zijn en de markt normaliseert.
Want iemand met NUL kans bij de airlines 150k uit zijn zak kloppen ?
Hem vervolgens blij maken met een zelfgesponsorde baan bij een blacklisted LCC in Okkiebokkie?
Zodat 'ie daarna als eerste echte "baan" het kapitaal van O'Leary of Kjøs nog groter mag gaan maken , gestationeerd ( deze maand althans ) in één of ander shithole voor 30k per jaar met geen enkele sociale afzekering ?
Al heb je een joekel van een roze bril , de realiteitszin van een zwerfkei en een aan waanzinnigheid grenzend optimisme : "normaal" is dat allemaal niet.
En dat geldt niet alleen vanwege de kans op een baan. Bij RYR is basic pay 20K euro. OK, excl sector pay. Reken ff uit wanneer je je schuld hebt terug betaald. En niet je pensioen premie vergeten hé! Heb welgeteld NUL FOs gesproken die daar wat aan doen...
Vakbond en LoL kennen ze niets eens
Maar zelfs EPST (CTC) of een andere CAE (Sabena of Nls) opleiding is gevaarlijk. Als er minder mensen van CTC of Oxford nodig zijn vallen deze studenten het eerste af! (Daarom vlieg jij niet bij Easy sicko, pech gehad met het aantal vliegers die nodig waren).
Ik heb nooit begrepen waarom mensen naar EPST gaan en niet direct naar CTC. EPST is geen school maar een broker en heeft geen vliegtuigen. De kans op een baan is weliswaar groter als je met hen in zee gaat ivm andere schooltjes in Nederland, maar waarom zou je zelf niet direct naar CTC stappen? Waarom iemand betalen om jou op en school te plaatsen waar je ook zelf naar toe had kunnen gaan? Of zie ik dat verkeerd?
Maar als je naar CTC gaat kan je toch via hun een lening regelen bij (ik geloof) BBVA ofzo. Volgens mij hoeven je ouders daar niet eens borg te staan.
Inderdaad BBVA, maar dan moet je wel woonachtig in de UK zijn of daar ouders hebben geloof ik. Anders hadden daar wel meer mensen voor gekozen neem ik aan. In België was het daarom in ieder geval al niet mogelijk om als Nederlander bij CAE/Sabena te komen via de Vlaamse ING.Maar als je naar CTC gaat kan je toch via hun een lening regelen bij (ik geloof) BBVA ofzo. Volgens mij hoeven je ouders daar niet eens borg te staan.