Aanvraag CPL

Gillin

New member
In JAR-FCL 1.155 staat:
(a) Geïntegreerde opleidingen
(1) Ervaring. Een kandidaat voor een CPL(A) die naar tevredenheid een geïntegreerde
vliegopleiding heeft gevolgd en afgerond, dient als bestuurder tenminste 150 uur
vliegtijd ervaring te hebben op vliegtuigen die beschikken over een certificaat van
luchtwaardigheid afgegeven of aanvaard door een JAA-lidstaat.


In bijlage 1 op FAR-FCL 1.160 staat over de integrated ATP(A) opleiding:
DE VLIEGOPLEIDING
De vliegopleiding moet, exclusief de opleiding voor de typebevoegdverklaring, bestaan uit
een totaal van ten minste 195 uur, waarin alle voortgangstests opgenomen moeten zijn en
waarvan de simulatortijd voor de gehele opleiding hoogstens 55 uur mag zijn.


bron: http://www.ivw.nl

195 total - 55 sim = 140 uur op vliegtuigen. Betekent dit als je precies aan de minima voldoet voor een integrated ATP(A) je nog geen CPL kan aanvragen. Of mag in dat minimum van 150 uur voor CPL(A) ook simulatortijd zitten?
 
Nee, die 150 uur is actual vliegen.

er zit een verschil in uren tussen modulair en integrated....wordt airlaw boek opzoeken ;)
 
In JAR-FCL 1.155 staat:
(a) Geïntegreerde opleidingen
(1) Ervaring. Een kandidaat voor een CPL(A) die naar tevredenheid een geïntegreerde
vliegopleiding heeft gevolgd en afgerond, dient als bestuurder tenminste 150 uur
vliegtijd ervaring te hebben op vliegtuigen die beschikken over een certificaat van
luchtwaardigheid afgegeven of aanvaard door een JAA-lidstaat
.

Die 150 uur "in het echie" lijkt me een harde eis.
 
Hé G.G.T.S.

Had je maar niet zo goed moeten vliegen, dan hadden we wel wat extra lesjes gedaan.;)

Je hebt een integrated opleiding, dus check BIJLAGE 1 BIJ JAR-FCL 1.160 & 1.165(A)(2) geïntegreerde opleiding voor een CPL(A)/IR.

In het kort: Tenminste 180 uur waarvan max 40 op de FNPT2. Dus voor jou geldt minimaal 140 uur vliegtijd.

De 180 uur is onderverdeeld in:

a - 80 uur DBO, waarvan max 40 uur instrumentgrondtijd (FNPT2)
b - 100 uur als eerste bestuurder, waarvan 50 uur VFR en 50 uur IFR SPIC.
c - 50 uur crosscountry als eerste bestuurder met één VFR 300 NM vlucht.
d - 5 uur night, waarvan 3 uur dbo met 1 uur crosscountry. 5 solo starts/landings.
e - 100 uur instrumentvliegtijd bestaande uit:
e1- 50 uur instrumentvlieginstructie met max. 40 uur FNPT2
e2- 50 uur SPIC

De rest is bijna klaar dus ik hoop dat je snel naar de MCC kunt. En verder natuurlijk!:airforce:

GRTN.
M.
 
Terug
Bovenaan