Gillin
New member
In JAR-FCL 1.155 staat:
(a) Geïntegreerde opleidingen
(1) Ervaring. Een kandidaat voor een CPL(A) die naar tevredenheid een geïntegreerde
vliegopleiding heeft gevolgd en afgerond, dient als bestuurder tenminste 150 uur
vliegtijd ervaring te hebben op vliegtuigen die beschikken over een certificaat van
luchtwaardigheid afgegeven of aanvaard door een JAA-lidstaat.
In bijlage 1 op FAR-FCL 1.160 staat over de integrated ATP(A) opleiding:
DE VLIEGOPLEIDING
De vliegopleiding moet, exclusief de opleiding voor de typebevoegdverklaring, bestaan uit
een totaal van ten minste 195 uur, waarin alle voortgangstests opgenomen moeten zijn en
waarvan de simulatortijd voor de gehele opleiding hoogstens 55 uur mag zijn.
bron: http://www.ivw.nl
195 total - 55 sim = 140 uur op vliegtuigen. Betekent dit als je precies aan de minima voldoet voor een integrated ATP(A) je nog geen CPL kan aanvragen. Of mag in dat minimum van 150 uur voor CPL(A) ook simulatortijd zitten?
(a) Geïntegreerde opleidingen
(1) Ervaring. Een kandidaat voor een CPL(A) die naar tevredenheid een geïntegreerde
vliegopleiding heeft gevolgd en afgerond, dient als bestuurder tenminste 150 uur
vliegtijd ervaring te hebben op vliegtuigen die beschikken over een certificaat van
luchtwaardigheid afgegeven of aanvaard door een JAA-lidstaat.
In bijlage 1 op FAR-FCL 1.160 staat over de integrated ATP(A) opleiding:
DE VLIEGOPLEIDING
De vliegopleiding moet, exclusief de opleiding voor de typebevoegdverklaring, bestaan uit
een totaal van ten minste 195 uur, waarin alle voortgangstests opgenomen moeten zijn en
waarvan de simulatortijd voor de gehele opleiding hoogstens 55 uur mag zijn.
bron: http://www.ivw.nl
195 total - 55 sim = 140 uur op vliegtuigen. Betekent dit als je precies aan de minima voldoet voor een integrated ATP(A) je nog geen CPL kan aanvragen. Of mag in dat minimum van 150 uur voor CPL(A) ook simulatortijd zitten?