A319jockey
New member
Het beroep van verkeersvlieger is voor velen nog steeds een droombaan die tegen welke prijs verwezenlijkt wordt. Zolang de aanstroom van ab initio's groter is dan de vraag, zullen airlines dueze situatie (mis)bruiken! Voordat een studieschuld is wegbetaald is men toch 10 jaar verder.
Eigenlijk zouden de vliegscholen eens moeten stoppen met het verkopen van dromen en eens een realistisch beeld moeten schetsen. Maar ja de commercie….. Bij ons zijn 6 copiloten failliet verklaard, ze houden de eerste 8 maanden UK1200 netto per maand over, daarna is er betaling per uur. Echter er komen steeds nieuwe copiloten bij waardoor de mensen op een uurcontract nauwelijks vliegen, immers de copiloten voor UK1200 hebben geen uurbetaling! Ik geloof wel dat de copiloten op een uurcontract nu een minimaal aantal uren gegarandeerd hebben gekregen. Bovendien krijgen ze geen van alle pensioen etc, ze zijn als het ware ZZP'ers!
Eigenlijk zouden de vliegscholen eens moeten stoppen met het verkopen van dromen en eens een realistisch beeld moeten schetsen. Maar ja de commercie….. Bij ons zijn 6 copiloten failliet verklaard, ze houden de eerste 8 maanden UK1200 netto per maand over, daarna is er betaling per uur. Echter er komen steeds nieuwe copiloten bij waardoor de mensen op een uurcontract nauwelijks vliegen, immers de copiloten voor UK1200 hebben geen uurbetaling! Ik geloof wel dat de copiloten op een uurcontract nu een minimaal aantal uren gegarandeerd hebben gekregen. Bovendien krijgen ze geen van alle pensioen etc, ze zijn als het ware ZZP'ers!