Aanmelding BAF

Gevoelig snaartje geraakt jongens? Of gewoon niet zo goed met kritiek ;)

Feit is dat je na de EMVO in Texas weer opnieuw begint. Dit is een ontzettende voordeel voor jezelf, je hebt 35 vluchten voorsprong. Zelfs mijn zusje van 10 snapt dat. En ik denk dat zelfs jullie snappen dat als je de aanleg hebt om heli te gaan vliegen het beter is (en ook motiverender denk ik) om in dat kader verder te gaan, ipv dat je nog eens 70 vluchten op jet niveau moet presteren.

Maar Hello en andere Gijs, als jullie zeker weten dat dit niet zo is, dat je niet opnieuw begint in Texas dan zou ik snel naar jullie commandanten rennen want dan hebben ze zich blijkbaar vergist.

O, en als jullie ook van mening zijn dat het niet uitmaakt of dat je de streaming na 100 vluchten of na 35 vluchten doet, dan zou ik ook even bij de Belgische commandant langs gaan, want dan hebben ook zij een inmense vergissing begaan door de streaming te vervroegen en sterker nog, de Marchetti aan te schaffen want dit toestel liet hen juist toe om de streaming voor jet eerder te doen. (Vroeger kon men pas zien of iemand geschikt was voor jet als hij of zij allang op de Fouga aan het vliegen was.)

Bovendien was dit amper kritiek te noemen. Ik heb nergens gezegd dat het niet 'hard werken' is. Ik hoop voor jullie dat je niet van plan bent zo te reageren op je IP later. ;)

De opleidingen van Belgie en NL zijn in zijn geheel niet te vergelijken (de gehele opzet is totaal anders).
Het uiteindelijk niveau van de heli vliegers van Belgie en Nederland is een wereld van verschil (Belgie zit op een amateuristisch niveau).

En van zinnen als; presteren op jet niveau daar krijg ik gewoon een beetje jeuk van thats all ;).
 
De opleidingen van Belgie en NL zijn in zijn geheel niet te vergelijken (de gehele opzet is totaal anders).
Het uiteindelijk niveau van de heli vliegers van Belgie en Nederland is een wereld van verschil (Belgie zit op een amateuristisch niveau).

En van zinnen als; presteren op jet niveau daar krijg ik gewoon een beetje jeuk van thats all ;).

Dan moet je krabben.

Als jij denkt dat de belgische heli vliegers amateuristisch zijn, dan moet je maar gaan klagen bij de NAVO. Mijn inziens zal het vast allemaal wel een reden hebben dat beide luchtcompenenten gekwalificeerd zijn als "Nato Responce Forces".

Ik denk dat het vrij weinig zin heeft om te gaan discusieëren over de kwaliteit van de vliegers... Alsof wij snotneuzen daar iets zinnigs over kunnen zeggen.

Wat "Jet niveau" betreft, het is mij verteld dat heli vliegers over andere kwaliteiten moeten beschikken dan jet piloten. Hoover aanleg vs grote belastbaarheid geloof ik. Ik ben hier geen expert in, maar dat is wat ik van de experts gehoord heb en dat is ook de reden dat het gunstiger is om de streaming zo vroeg mogelijk te doen.

Als het je echt interesseert; de Duitsers hebben een selectie systeem waarbij je tijdens de selectie al toegewezen krijgt wat je gaat vliegen. Een systeem waar zowel Nederland als België jaloers op mag zijn, aangezien het afvalpercentage in Duitsland 5 % is.
 
Dan moet je krabben.

Als jij denkt dat de belgische heli vliegers amateuristisch zijn, dan moet je maar gaan klagen bij de NAVO. Mijn inziens zal het vast allemaal wel een reden hebben dat beide luchtcompenenten gekwalificeerd zijn als "Nato Responce Forces".

Ik denk dat het vrij weinig zin heeft om te gaan discusieëren over de kwaliteit van de vliegers... Alsof wij snotneuzen daar iets zinnigs over kunnen zeggen.

Wat "Jet niveau" betreft, het is mij verteld dat heli vliegers over andere kwaliteiten moeten beschikken dan jet piloten. Hoover aanleg vs grote belastbaarheid geloof ik. Ik ben hier geen expert in, maar dat is wat ik van de experts gehoord heb en dat is ook de reden dat het gunstiger is om de streaming zo vroeg mogelijk te doen.

Als het je echt interesseert; de Duitsers hebben een selectie systeem waarbij je tijdens de selectie al toegewezen krijgt wat je gaat vliegen. Een systeem waar zowel Nederland als België jaloers op mag zijn, aangezien het afvalpercentage in Duitsland 5 % is.

Voor jouw idee ik ben behoorlijk bekend met de luchtmacht (en ook sommige buitenlandse luchtmachten). Ik vlieg er zelf alweer drie jaar.

Verder klopt je beeld van het 'jet niveau' niet echt heel erg. Was meer iets van vroeger.
 
Ik snap het gekibbel niet, Carina heeft de Nederlandse vliegers geenszins afgekraakt.

Hello, kun je mij uitleggen waarop bij de KLu, Nederlandse vliegers voor heli worden geselecteerd? Het lijkt mij dat het merendeel F-16 als voorkeur heeft en mij is altijd verteld dat de vliegers die het best presteren tijdens de EMVO naar jet mogen. Is dit een foute indruk?

Het is gaaf te lezen dat je al 3 jaar bij de Luchtmacht zit, op welk toestel mag je sturen?

Ik vind het jammer te merken dat vliegen voor de KLu of de BAF blijkbaar zo'n wereld van verschil is hier, volgens mij deelt iedereen het doel en de passie.



Maar dat zal dan een stukje naïviteit zijn. :rolleyes:
 
Ik snap het gekibbel niet, Carina heeft de Nederlandse vliegers geenszins afgekraakt.

Hello, kun je mij uitleggen waarop bij de KLu, Nederlandse vliegers voor heli worden geselecteerd? Het lijkt mij dat het merendeel F-16 als voorkeur heeft en mij is altijd verteld dat de vliegers die het best presteren tijdens de EMVO naar jet mogen. Is dit een foute indruk?

Het is gaaf te lezen dat je al 3 jaar bij de Luchtmacht zit, op welk toestel mag je sturen?

Ik vind het jammer te merken dat vliegen voor de KLu of de BAF blijkbaar zo'n wereld van verschil is hier, volgens mij deelt iedereen het doel en de passie.



Maar dat zal dan een stukje naïviteit zijn. :rolleyes:

Ik vond enkel de woordkeuze wat grappig en naief vandaar dat ik even reageerde ;). Je moet naar mijn idee iets verder kijken als de initiele opleiding om te weten wat slechter of beter is. Dan maakt het weinig uit of je 35 uur emvo vliegt of 100 uur in de belgische variant (als je het in je hebt haal je beide).

En dat de beste na de EMVO richting de jets gaan is gedeeltelijk waar. Echter hangt de assignment van meer af (voorkeur, beschikbaarheid etc).
 
Ik vond enkel de woordkeuze wat grappig en naief vandaar dat ik even reageerde ;). Je moet naar mijn idee iets verder kijken als de initiele opleiding om te weten wat slechter of beter is. Dan maakt het weinig uit of je 35 uur emvo vliegt of 100 uur in de belgische variant (als je het in je hebt haal je beide).

En dat de beste na de EMVO richting de jets gaan is gedeeltelijk waar. Echter hangt de assignment van meer af (voorkeur, beschikbaarheid etc).

Ik begrijp nog steeds niet waar de discussie van slechter of beter vandaan komt. Het gaat namelijk over het verschil in afvalpercentage en waarom dit verschilt. Als je een discussie wilt over de kwaliteit van de piloten van beide luchtcompenten, PM me maar ;) Maar nogmaals, dat is een discussie met argumenten 'van horen zeggen'. Tenzij jij in die drie jaar de bevoegdheid hebt gekregen om Taceval te doen. (= evaluatie voor de NAVO)
 
Ik begrijp nog steeds niet waar de discussie van slechter of beter vandaan komt. Het gaat namelijk over het verschil in afvalpercentage en waarom dit verschilt. Als je een discussie wilt over de kwaliteit van de piloten van beide luchtcompenten, PM me maar ;) Maar nogmaals, dat is een discussie met argumenten 'van horen zeggen'. Tenzij jij in die drie jaar de bevoegdheid hebt gekregen om Taceval te doen. (= evaluatie voor de NAVO)

Je aannames kloppen niet helemaal en dat probeerde ik duidelijk te maken (dat over beter en minder is inderdaad een zijstapje).

Maar goed never mind :biertje:
 
Terug
Bovenaan