Aanbieders erkende simulator voor PPL?

bstevens

New member
LS,

Zijn er binnen Nederland aanbieders van IL&T erkende SEP vliegsimulators (aangezien 5 uur op de simulator mag)? Ik ben sowieso wel groot fan van simulatie en wil wel een uurtje of 2 op de simulator doen, mits dit niet duurder is dan wat ik nu voor lessen betaal (150 p.u. incl instructie).
 
Je kan vast wel ergens een FNPT 1 of FNPT 2 of een frasca kunnen huren met instructeur. Maar je zal er voor je ppl niets mee opschieten, tenzij je fto waar je je ppl wilt halen zo'n ding heeft en het in de syllabus staat dat er 5uur met de sim getrained wordt. Sinds de jarfcl/easa kan je niet meer her en der je uren bij elkaar sprokkelen, maar moet alles via 1 fto gaan met goedgekeurde syllabus.
 
Ik heb 20 uur sim gedaan bij IST Flight Training tijdens mij IR opleiding.

Dit is een FNPT-1 sim, zonder "beeld". Je hebt er denk ik vrijwel niets aan voor PPL.

Voor een FNPT-2 sim betaal je denk ik al meer dan wat je op dit moment per uur betaald voor "actual" uren.
 
Voor je PPL moet je ook een aantal uur basic instruments vliegen. Hiervan mag volgens mij een gedeelte op de sim. Hiervoor heb je dus geen zichtgedeelte in de sim nodig.
 
Beetje buiten de vraag om, maar ik doe samen met mn PPL ook uren op de simulator van europilotcenter in Antwerpen, zij verhuren aan iedereen.
Ze tellen dan wel niet mee voor mn PPL uren (omdat ik mn PPL ergens anders doe), maar door daar te oefenen kan je natuurlijk misschien wel je PPL halen op het min van 45 uren en zo besparen, daar waar anderen er misschien 60 uren kunnen over doen.
 
Dank voor alle tips! De redbird simulator in antwerpen ga ik zeker eens proberen in de toekomst! Jammer dat we nog geen redbirds in NL hebben.
 
Terug
Bovenaan