A320

wouter_be

New member
http://www.ctcaviation.com

Een "gratis " typerating, bestaat niet meer,
er zijn bank garanties, een bond, combinatie van deze, uitgezondert de national carriers.

Laat je niets aanpraten.
Waarom wil je een type rating 320 doen zonder kans op werk, in nederland.

Op www.sfa.be kun je ook info vinden.
Ik ben zelf SFI a320, maar persoonlijk wil ik je afraden , zo maar een type rating te doen.
De markt gaat open, als er niet weer één of andere idioot iets doet, en vooral in Engeland komt er werk.
 
Jajaja, "de markt gaat open" heb vorige maand en deze maand weer een volle lading brieven verzonden. Heb reactie teruggekregen met allemaal 1 gezamelijk kenmerk "NJET".

jaja de markt gaat open maar niet voor de low timers

grtz
 
tsja

tsja

MM dassault,

Is aan een kant toch ook logisch? De jongens die nu boven aan de lijst staan, zaten 3 jaar geleden in jouw situatie. Als bedrijf zijnde zou ik ook liever iemand met meer ervaring hebben. (hoewel dit niet perse beter hoeft te zijn)

Gewoon laten zien dat je ermee bezig bent door je uren bij te houden. Je had dit van tevoren al een beetje kunnen inschatten.

Er worden hier genoeg tips gegeven. Maak voor jezelf een afweging en maak een keus.

greetz,
 
Het valt me op dat zelfs als je bereid bent om je eigen type te betalen, zelfs dan zijn maatschappijen nog niet geïnteresseerd.

Wat die uren betreft, heb je gelijk. Doe ik ook, elke maand ongeveer 4 a 5 uurtjes ifr gewoon om wat current te blijven.

groetjes
 
Logisch??:confused:

Ook ik hoor links en rechts verhalen over dat het beter zal worden met de markt.

Je heb gelijk dat er hier op dit bulletinboard nuttige tips wordt uitgewisselt... hmmm ... ff denken:

1. Blijven volhouden en current blijven
2. Concentreer je op een paar operators waar jij wilt werken.
3. Ga erop uit (lees klop bij airlines aan) laat je gezicht zien
4. Ga naar Afrika
5. Haal je instructeurspapieren en ga instructie geven.
6. Wordt vliegtuigschoonmaker/steward(ess) een baan waar je vlakbij het vuur zit.
7. Ga type rating halen.
8. Zoek werk als paradropper/reklame sleep vluchten
9. Ga naar BALBA conferenties in Engeland... ontmoet mensen enz.
10. Laat je CV nakijken door een expert.
11. Neem sollicitatie trainingen
12. Koop een uren pakket in de states.
13. Brieven / CV sturen totdat je erbij neervalt ....

iemand verder die deze lijst kan aanvullen?


OK... nu mijn reacties

1. Blijven volhouden ..... Tuurlijk doe ik al jaren... had vorige maand weer 600 euro moeten neerleggen voor profcheck en medical.
2. Heb ik ook gedaan... maar krijg al 2 jaren afwijzings brieven van dezelfde maatschappijen. Bellen... ach hoor steeds hetzelfde... nee we nemen op dit moment geen mensen aan... en ondertussen lees/hoor ik dat er inmiddels toch weer mensen zijn aangenomen.

Ik kom waarschijnlijk steeds te laat??? terwijl ik toch om de twee manden een brief stuur en elke maand een keer bel.... :confused:

3. HAHAHA Ik woon in Nederland.. welke maatschijppij moet ik aanbellen? KLM :rolleyes: ??? Martinair? of Denim.... ben al paar keer geweest mevrouw beneden zegt gelijk... meneer X is niet aanwezig... of mevrouw van PenO is in gesprek... en bellen daar kom je niet doorheen.. of ze zijn in bespreking of ze zijn er niet...

Kleine luchtvaarbedrijven lachen je gewoon uit... AHHH 300 uur total time?? kom maar terug wanneer je wat meer ervaring heb...

4. Nee heb geen zin om naar Afrika te gaan.... is mijn keuze .... als ik hierdoor geen baan kan krijgen so be it....jammer voor mij dan....

5. Ik zal geen goeie instructeur zijn ... dus doe ik het niet... heb nu al twee banen ... eentje door de weeks en andere baan in de Horeca in weekend... sorry geen tijd....

6. Vliegtuigschoonmaker??? geven mij geen garanties om door te groeien naar verkeersvlieger... zal dan ook niet gauw mijn huidige baan opzeggen om schoonmaker te worden.

7. Zie mijn thread SSTR typerating... wilde het wel gaan doen... maar kon niet vanwege gebrek aan financiële middelen... leven is hard.. I know... maar als het niet gaat dan gaat ook niet..

8. Zie 3.

9. Ben geweest ... Low timers hadden niks aan die meeting... alleen mensen met aardig wat ervaring was het wel interessant.

10. Check..... resultaat.... NADA

11. HAHAHA ook zoiets ... hoe kan je nou sollicitatie trainingen doen terwijl je niet eens de kans heb gekregen om een gesprek te krijgen??

12. Dan maar liever een cursus VO

13. Ik ben al 10 keer neergevallen... en nog nix...




Dus nuttige tips??? Ik weet het niet meer hoor!!!!





Wat heb ik op dit moment?

Ik heb wat contacten met chief pilots in Duitsland en in Engeland bij de wat kleinere operators... elke maand bel ik ze op.. en wordt door hun vriendelijk te woord gestaan. Zij kennen mij inmiddels... dus als ze opnemen is het gelijk Hi Mr. GridMora how are you.... BLAH BLAH but unfortunatly.... YADAA YADAA.

Sta bij StormAviation op een wachtlijst dus als ik in de toekomst geld heb... kan ik altijd terugkomen voor de SSTR....


EN NEE IK BEN NIET GEFRUSTREERD!!!! ZIE HIER IK KAN NOG LACHEN :D



:D
 
Doe jezelf een lol en stap in Amsterdam a.s. Zaterdag een goeie striptent in met wat maten.

Alle gekheid op een stokje; vind het jammer dat je die VO optie uit je hoofd hebt gezet. Oud maatje van me heeft dat bij de BAFA gedaan, paar uur gemaakt en vliegt nu voor een klein bedrijf de hele wereld af in een turbo-prop voor een paar leuke centen (woont in NL). Hij zat 2 jaar lang in jouwn situatie.

Of koop een type in Europa.

:) FD

Edit: Denim is toch aan het aannemem op het moment? en of je nou hoog of laag springt over dat dokken voor je keuring, vind hun deal er nu beter uit zien als een tijdje terug.
 
Terug
Bovenaan