Outer Marker
New member
Hi guys... ff on-topic
A320 procedure, LEAK FROM ENGINE:
-THR LEVER (of affected engine).......................................IDLE
-ENG MASTER (of affected engine).....................................OFF
The Xfeed valve can be selected open for rebalancing or to allow use of the fuel from both wings. Do not restart the engine.
END OF LEAK FROM ENGINE
Stel, ik heb een fuel leak from de linker engine. Die ga ik afzetten en nu heb ik 2 ton aan de linker kant, en nog 5 ton aan de rechter kant.
Stel dat de brandstof niet meer lekt en ik wil hem balancieren. Volgens de procedure moet ik de Xfeed valve OPENEN en de fuel pumps aan de lichtere kant (links) uitzetten.
Betekent dat ik nu brandstof van rechter tank naar linker tank aan t overpompen ben??
En zo niet, waarom zou ik XFeed valve OPENEN (ipv dicht houden) voor rebalance?
Staat nergens in FCOM.
Wie weet het antwoord?
OM
A320 procedure, LEAK FROM ENGINE:
-THR LEVER (of affected engine).......................................IDLE
-ENG MASTER (of affected engine).....................................OFF
The Xfeed valve can be selected open for rebalancing or to allow use of the fuel from both wings. Do not restart the engine.
END OF LEAK FROM ENGINE
Stel, ik heb een fuel leak from de linker engine. Die ga ik afzetten en nu heb ik 2 ton aan de linker kant, en nog 5 ton aan de rechter kant.
Stel dat de brandstof niet meer lekt en ik wil hem balancieren. Volgens de procedure moet ik de Xfeed valve OPENEN en de fuel pumps aan de lichtere kant (links) uitzetten.
Betekent dat ik nu brandstof van rechter tank naar linker tank aan t overpompen ben??
En zo niet, waarom zou ik XFeed valve OPENEN (ipv dicht houden) voor rebalance?
Staat nergens in FCOM.
Wie weet het antwoord?
OM