747 en Tristar op EHAM

Pornokoning

New member
Ik vraag me al een tijdje van wie die Tristar is op amsterdam. Staat naast de boeing 747 van european. Gaat daar nog iets mee gebeuren en wat zijn de plannen met die 747?

Iemand die iets meer weet?

Thanks
 
Die Tristar is van Air Luxor, CS-TMR, die kist had een flame-out tijdens TO een aantal maanden geleden en moest toen de hele boel afbreken, hierbij zijn er wat banden gesneuveld. De kist blokkeerde de baan voor een aantal uurtjes en moest met wat vrachtwagens en takelwagens worden weggesleept. Hij staat dus op Schiphol voor maintenance: hij heeft een nieuwe motor en nieuwe banden gekregen (en ook remmen volgens mij).

De 742 is van European Aircharter, de G-BDXO. Hij gaat er waarschijnlijk gesloopt worden want de motoren+ de outboard flaps ontbreken. De kist heeft op Cardiff, Mojave en Manston gestaan om vervolgens naar Schiphol te worden gevlogen om aangepast te worden voor de volgende eigenaar, helaas is dit niet doorgegaan, het exacte verhaal weet ik ook niet...

Grt, Flying Circus
 
De cockpitruiten van die Tristar zijn wel volledig dicht getaped, net zoals moteren. De banden zijn ingetaped......waarschijnlijk voorlopig niet ready for departure.
 
Ik had gehoord dat ze toestemming probeerde te krijgen om met die Tristar op twee motoren naar de Caribbean te vliegen , waar de andere Tristar van Air Luxor staat. Daar zouden ze dan van de twee Tristars de beste onderdelenwillen gebruiken om weer een luchtwaardig toestel te krijgen.
Piper
 
Antwoord TriStar

Antwoord TriStar

De TriStar heeft falliette DCA al gehuurd voor op de vluchten van Amsterdam naar Curacao. Maar er waren veel problemen met TriStar, zoals wielen en motoren. Rijp voor de sloop.
 
Ik had gehoord dat ze toestemming probeerde te krijgen om met die Tristar op twee motoren naar de Caribbean te vliegen , waar de andere Tristar van Air Luxor staat.
@piper
Die andere kist is al een maand of 2 geleden vanaf Curacao naar Opa Locka (Miami) geferried, nieuwe motor erop en vliegt weer.
 
Terug
Bovenaan