737-rating = een baan

Spacecake

New member
Stelling: 737-rating = een baan!

Op het moment zit ik sterk te overwegen om een 737-rating te gaan behalen. Ik ben er sterk van overtuigd dat je hiermee een grote stap dichterbij een vliegende baan zet. Graag hoor ik reacties van mensen die dit aanraden of juist afraden en hun ervaring. Verder ben ik op zoek naar een goede (en als het kan goedkope) opleiding voor deze rating.

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Als je na die 737-rating ook nog een a320 rating gaat halen, zit je helemaal geramd natuurlijk !!!:rolleyes:

Enjoy your spacecake...
 
En een A380 rating. D'r zijn nog maar een handjevol mensen met een A380 rating op deze aardkloot, dus als dat geen competitive advantage is, weet ik het ook niet meer!
 
Gaan we weer:grijns:

Zelf een rating halen is al meedere malen besproken. Zoek en gij zult vinden!
 
Met een rating kom je er wel. Uiteindelijk, maar wat wil je er mee doen? Ergens in oost Europa of weet ik wat waar werken? Hoe hou je zoiets "current" als het het eerste jaartje niet lukt. Etc. Je zal heel flexibel moeten zijn.

Mijn standpunt, als je er geld in gaat pompen, zorg dan voor iets van zekerheid, doe dan zoiets als bij Ryan. Kijk maar eens hoeveel advertenties min 500 uur vragen en soms zelfs vermelden dat met enkel type cv insturen geen zin heeft.

Ik weet nog wel iemand die een JAA type 737NG of A320 wil halen en een sim partner nodig heeft. Hij heeft al iets op het oog in de VS, 14-16.000 euro. Wat er allemaal bij zit weet ik niet, en in hoeverre dit allemaal "verstandig" is, weet ik niet. Dat is weer een discussie op zich.

PM maar als je interesse hebt, dan kunnen jullie het samen uitzoeken.
 
Kijk, is natuurlijk een simpele zaak.

Eerst zoek je uit welk vliegtuig het meest gevlogen is, want daar is dan natuurlijk ook de doorstroom het grootst.

Een korte zoektoch in Google levert op:

C-172.

Dus.

Aan de slag.

Bijkomend voordeel: In tegenstelling tot afzetters als Adria Airways (wat was 't ook alweer? 80 Euro per uur betalen als Co?) vlieg je hier al snel zonder ervoor te betalen! En bij gebleken geschiktheid direkt als Captain!
 
Hallo,

Dit is en blijft een forum, dus laten we ook proberen info te geven i.p.v. alleen elkaar af te fikken.

@spacecake

Zoals je ziet zijn veel piloten niet blij met betalen voor typeratings. Terecht, in mijn ogen. Je moet dit m.i. alleen doen als je ECHT geen andere mogelijkheid hebt.

Als je het internet afzoekt, via pprune of google kom je al een eind. kijk eens in de nieuwe Flight International er staan vast wel een paar advertenties in. enkele mogelijkheden: eagle aviation, flugschule berlin, Astreus etc.

Of dit verstandig is moet je zelf beoordelen. Solliciteer eens bij CTC, hoef je niet te betalen. Kijk eens goed rond in de U.K., de mark trekt aan.

Groet koning
 
in vind nogsteeds dat je het best een citation rating kunt gaan scoren voor 100.000 NLG, en vervolgens voor een broker moet gaan werken voor 100 E per dag.

Ok, ben blij dat dat weer ff uit mn systeem is. (hou me de laatste tijd aardig in toch?)

on topic:

scoor die 737 rating op je FAA brevet voor 8.500 USD. Vervolgens solliciteer je online bij www.airbaltic.com (die zitten in Riga, Letland = onwijs mooie blonde vrouwen!! en halve liters bier voor 75 cent)

Ze nemen jongens met ervaring aan voor de fokker 50 (3 jaar bonding tekenen, ze betalen je type en dokken tijdens training)

en ze nemen 73 rated mensen aan voor de 73 (logisch, lopen er zat van). uren boeit ze niet, maar het liefst 500 on type.

Voor de mensen met ervaring (Fokker 50 ivm met snelle upgrades) 1500 TT meenemen.

ze dokken 2000 per maand eerste jaar. en 2 ticktets (geen stby) per maand naar huis. Per andere airline als het niet met Air Baltic kan.

Niet slecht voor je uurtjes hoor boys! zit zelf weer in de states binnenkort, maar het had me niet slecht geleken opzich. En geloof me nou die vrouwen daar.. Zat daar met een Deen samen, we wisten niet welke kant we op moesten kijken....

waarom op je FAA brevet die type scoren? omdat het goedkoper is (scheelt maar 15.000 Euro ongeveer), en ze je er rustig op aannemen daar in Letland (het is geen JAA land)

Vervolgens kun je na 500 uur (6/7/8 maanden vliegen) je type laten bijschrijven op je JAA brevet...

1+1=2

FD
 
Tja, 737-rating = een baan... met die gedachte heb ik bijna een jaar geleden ook die stap genomen. De rating heb ik, maar de baan (nog) niet. Bovendien ken ik nog een aantal mensen die ondanks een 737 rating nog steeds thuis zitten.

Met alleen een rating kom je er nog niet, of je moet heel veel geluk hebben. Een nadeel van een jet rating is, dat je voor maatschappijen met turbo props al niet meer interessant bent. Bovendien zet je voor veel maatschappijen een stap te ver, ze willen de type rating in "eigen huis" houden.

Ik weet dat het bij sommigen wel gelukt is door zelf een type rating te bekostigen, maar in deze aantrekkende markt weet ik niet of het verstandig is om het doen...

Succes met je keuze!
 
FD je moet het wel goed lezen
ICAO (from EU/JAA country) or JAR FCL Airline Transport Pilot licence

Daarnaast zijn ze nog geen JAA maar werken ze wel in compliance. Maw ze volgen JAA regels werken omdat ze binnenkort over willen gaan.

Dus: leuk idee maar alleen als je die Typerating doet en er dan nog een lading uren bij koopt. Een Amerikaanse TQ is helaas niet te vergelijken met een Europeese. Ik weet dat jij een groot voorstander van het amerikaanse systeem bent en een keuze hebt gemaakt om de amerikaanse route te doen maar helaas ken ik weinig succes verhalen... Dan is het beter om toch via de CAE - Ryanair/Vueling route, EPST route, HubAir/Astreus of FSB/ Germania route een Europeese type te halen met uren of een baan. Kost meer maar het risico is kleiner

Persoonlijk vind ik het kopen van elke type zonder garantie op een baan kansloos....
 
Oorspronkelijk gepost door Spirit
Tja, 737-rating = een baan... met die gedachte heb ik bijna een jaar geleden ook die stap genomen. De rating heb ik, maar de baan (nog) niet. Bovendien ken ik nog een aantal mensen die ondanks een 737 rating nog steeds thuis zitten.





Spirit, Bij welke instelling hebben jij en deze "aantal mensen" de typerating gevolgd?? heb je alleen de TQ gedaan, of ook 100 uur gevlogen?

Groeten, sabre
 
@ spirit:

Volgende maatschapijen zoeken rated mensen (eisen uren, maar dat is een flexibele eis)

-Skyeurope
-Ryanair
-Spicejet, India
-Deutsche BA
-Air Berlin
-Sunexpress, Turije
-Pegasus, Turkije

Sollicteren is Stalken, als je maar één brief stuurt en het daar bij laat zitten kom je niet verder...

Ik ken 3 mensen die gestalkt hebben en bij 3 van deze maatschapijen zijn binnen gekomen!
 
Met lezen nooit zo'n probleem gehad.

Kan je uit een recent verleden verzekeren dat ze ook mensen met enkel FAA papieren uitnodigen.

FD
 
Laatst bewerkt:
Heb TR bij FSB gedaan, wacht nog op de 100 uur supervisie, wachtlijst van ongeveer een jaar!!!

Heb ondertussen veel gesolliciteerd, heb alle maatschappijen meerdere malen benaderd, bij Ryan Air ben ik pas welkom zodra ik 100 uur on type heb, Sunexpress zoekt zover ik weet mensen met een turkse nationaliteit, pegasus is ook niet dol op hollanders. Air Berlin geeft ook voorkeur aan duitsers. RTO, weet je zeker dat DBA mensen zoekt? Zover ik weet namelijk niet. Bij Sky Europe en Air Baltic sta ik in het systeem, maar dat is dan ook alles.
Spice jet moet ik nog gaan benaderen.

@RTO, heb jij voor mij misschien namen van mensen die die maatschappijen gestalkt hebben? Misschien hebben zij wat meer directe lijnen naar de juiste personen voor mij... Alvast bedankt.
 
Barclay hier op het b.b. heeft zijn 737 T.Q. bij Intercockpit gedaan en is daarna aangenomen bij Skyeurope.

Ik heb zo'n beetje hetzelfde gedaan, maar dan op een andere kist en ben bij een andere maatschapij terecht gekomen.

In file staan schiet je niet veel op, je moet achter de naam van de zo hoogt mogelijke persoon op het flightdepartment zien te komen of anders i.i.g. een persoon die over aannames gaat en die de hele tijd blijven bellen.

P.S. FSB is van Air Berlin!!! Ik ken een (welleswaar Duitse) jongen die daar zijn MCC gedaan heeft en dat was dan ook gelijk zijn grading achteraf, na een kort gesprek is hij aangenomen.

Ga eens met Tim Hafferl of Jurgen Doeberich van Air Berlin praten die die Toko runnen!

P.S. 2 Trans heeft ook 4 jongens van FSB aangenomen!!!
 
Nee nog geen vast contract, daar is in andere topics ook al over gebakkeleid...

Dit nieuws heb ik uit eerste hand van de ''directeur'' van FSB...
 
Terug
Bovenaan