6 persoons SEP huren

whitelegs

New member
Hi,

Weet iemand of er ergens in NL (liefst in EHLE of EHHV) een 6 persoons SEP-vliegtuig te huur is? Ik heb al gekeken bij alle verhuurbedrijven die ik kon vinden via Google en/of al kende, maar >4 personen zijn altijd twins.

Ik wil graag met 4 vrienden een dagje naar Maastricht.

Bedankt voor jullie hulp alvast!
 
Ik heb dit soort kisten wel gezien op lelystad, geen idee of ze verhuurd worden. Probeer Aeroservice eens, die kennen wellicht iemand met zo'n kist.

Paar overwegingen;
Realiseer je wel dat als je er al eentje vindt, de W&B redelijk kritiek wordt, zeker als het een paar stevige vrienden zijn. En er zal niet heel veel ruimte over blijven voor peut.
Idem wanneer je een vierzitter met 4 volwassenen vult, kun je nog hooguit een halve tank brandstof meenemen.

De performance vanaf een veld als hilversum met 600 mtr gras en een volle bak kan ook redelijk spannend worden ;)
 
@Witte benen ;)

Er zijn weinig 6 zitters te huur, zeker op "The Great Green Aerodrome" niet.

Als je (elders) er al een vindt, dan is 55 uur SEP waarschijnlijk je bottleneck.

In vele polissen staat 'n min aantal 'basis' vlieguren.
Dan nog 'n check-out van 0.20 tot 10 uur (of meer) en je bent XK € lichter.

Je bent veel goedkoper uit om met twee vierzitters naar MAS te vliegen met 'n collega vlieger.

My 0,02 €
 
Bedankt voor de reacties!
W&B etc begrijp ik erg goed, er zitten 2 hele lichte dametjes bij. Urencriterium wist ik niet, als dat het geval is vlieg ik nog even lekker door, want ik wil dit erg graag. Ben nu aan het time-builden voor mijn CPL.
 
Weet iemand of er ergens in NL (liefst in EHLE of EHHV) een 6 persoons SEP-vliegtuig te huur is?

Heb je al over de kosten nagedacht? Ik heb ooit, toen ik nog vliegles had, al eens gekeken naar die optie om met een grotere groep weg te kunnen. Voor een achtzitter betaalde je toen op Lelystad per uur zo'n 800 euri exclusief BTW. Heb me toen voorgenomen om nooit meer in die richting te denken. Voor dat geld kun je heen en weer vliegen om de tweede groep op te halen...
 
Urencriterium wist ik niet
Voorbeeld ;)

De een vraagt (Polisvoorwaarden) 250TT voor 'n PA32R-301 (non Turbo) en de ander min. 500TT waarvan min. 50 uur verstelbare ventilator met wegwerp wielen (RC114/B).

De eerste (P32R-301) heeft zes stoelen, de tweede (RC114/B) vier.

Het verschilt dus nogal.

Een min. aantal uren afname, 6 weken recurrency en IR zijn 'ook' niet ongewoon.

want ik wil dit erg graag.
Yeh, The sky is the limit, so is your wallet.

Ben nu aan het time-builden voor mijn CPL.
Voor één uur PA32 vlieg jij minstens 2.5 uur C172 en minstens 3.5 uur C150.

6 zitters wegen (MTOM) boven de 1.500kg, met bijbehorende landingsgelden.

My 0,02 €
 
Nogmaals bedankt voor de reacties, ik ga lekker uren maken op kleinere vliegtuigen door IR etc te halen, dan komt het vanzelf een keer goed.
 
Zomaar een idee, maar als je de vriendengroep opdeelt in 2x drie dan kan je de ene helft vliegend meenemen naar Maastricht Airport, waar de andere helft met de auto heen rijdt om jullie op te pikken. Dan heb je meteen vervoer naar Maastricht city. Op de terugweg neem je de andere helft van de groep mee.

't is maar een ideetje.
 
Terug
Bovenaan