38, 1000hrs, TQ A320 zoekt werk....

CH

New member
Vorige week vloog ik met een kabine kollega, die 38 is, en 1000 uur ervaring heeft (meest bijzitten in Citations maar kon uren schrijven). Onlangs heeft hij een TQ A320 gedaan in Berlijn ZONDER touch & go's. Hij is Duitser (vliegt bij LH) maar is bereid waar dan ook ter wereld te werken.

Nu vroeg ik me af of iemand nog tips en/of ideeen heeft.

Laatst las ik iets hier op airwork over een bedrijf in de UK waar je een paar duizend euris moest betalen waarna je dan kan solliciteren bij enkele bij hun aangesloten luchtvaartmaatschappijen. Kan deze topic helaas niet meer vinden...

Alvast bedankt!

Grtz CH
 
In turkey hebben ze erg veel mensen nodig en als je een 320 rating des te beter, volgende clubs hebben ze mensen nodig Free bird, inter airlines en onur air. Ze hebben hier echt zwaar te kort dus zou het zeker proberen, zelf werk ik er alweer 16 maanden en bevalt erg goed!

greetz
 
CH: je hebt pm....
Turkije heb ik inderdaad gehoord dat ze er erg happig op zijn, zeker de moeite waard!
 
De voorkeur is dat je wel wat uren hebt zo niet zou ik het toch proberen. Weet dat free bird een progamma heeft waar je wat uren kan kopen en dan een baan. Bij inter en onur air niet maar ik weet dat die wel erg te kort hebben.
 
pegasus air heeft ook zoiets, maar misschien dat die alleen maar mensen op lijn zetten die de type ook bij hen gedaan hebben, weet ik niet zeker.
 
klopt maar dan moet je wel rond de 40000 euris betalen en dan sta je op een wachtlijst want schijnbaar zijn er erg veel mensen met zoveel geld tijdens de training krijg je niets betaald ook niet tijdens de line training welke vrij lang duurt en dan mag je rond de 300 to 500 uur vliegen waar je niet veel geld voor krijgt en dan mag je weg want ja ze hebben een wachtlijst. Sky airlines en corendon hebben ook een progamma waar je betaald voor je line training en dit alles is voor de 737.
 
Blijf bij Pegasus vandaan als je daar uren wilt vliegen. Tenzij je vantevoren weet waar je aan begint en bereid bent om 200 uur in 6 maanden tijd te vliegen.....(pm voor details)

Vwb Corendon; als je TR-ed bent en ze nemen je aan betalen ze je 1500 eurootjes per maand totdat je gereleased bent. Daarna een marktconform salaris.

On-topic: De A320 doet het inderdaad erg goed in Turkije. Ik heb destijds meerdere NL-ers die op de bus vlogen daar ontmoet en er erg tevreden waren.

Vwb betreft belasting zit je daar ook wel goed aangezien je alleen over je salaris belasting betaald en over de rest van je inkomsten (flightpay, per diem etc) helemaal niks. Je 'salaris' maakt maar een klein deel uit van je maandelijkse inkomsten.

cheers
 
Moet hij contct opnemen met Stefan Heuss, Captain TRI/TRE Air Berlin die die toko bezit. Ik vloog laatst met hem en hij heeft al verschillende mensen die zelf een tq hebben gekocht bij Cockpit4U geplaatst bij zijn eigen maatschapij.

Air Berlin zit te springen om mensen aangezien ze elke maand minimaal 1 Airbus krijgen en er nog steeds mensen weg gaan...
 
@ metrodriver

LH neemt, voor zover ik weet, op het moment alleen mensen aan van de Bremen Flugschule. Aangezien het zo goed loopt zijn er wel sporadisch crews van andere maatschappijen (Swiss) maar dit is allemaal voor beperkte tijd. Mocht de economie zo verder gaan dan zullen er wel weer externe mensen aangenomen gaan worden, vooral bij Cargo gebeurt dat nogal eens. Las ergens dat jij misschien interesse hebt, dan zou ik alvast snel de papieren de deur uit doen.

@ alle anderen

Onwijs bedankt voor de tips tot nu toe, vooral namens die kollega!
 
RTO Heeft Stefan Heuss ook interesse in mensen die elder hun TR gehaald hebben?
Heb in maart al gesolliciteerd maar nog steeds niets gehoord.
 
Waar heb je TQ gehaald?

Flugschule Berlin is van Joergen Doeberich, TRI/TRE bij Air Berlin.
Cockpit4U is van Stefan Heuss TRI/TRE bij Air Berlin.

Ieder wil graag zijn eigen mensen bij Air Berlin plaatsen. Heb je je TQ ergens anders gedaan dan zou ik contact opnemen met Ralf Nagel, postholder Training.

Ze zitten te springen om mensen met A320 rating die direct inzetbaar zijn, maar omdat alles officieel via interpersonal gaat zou ik anders hen ook even opbellen.

P.S. Om in aanmerking te komen moet je ook je circuits hebben gedaan oftewel de hele rating in huis hebben en het liefste deze ook al op het brevet bijgeschreven hebben.
 
Directe nummer heb ik helaas niet. Ben namelijk zelf niet AB.

Dit is het algemene adres van de Air berlin site:

Air Berlin PLC & Co. Luftverkehrs KG
Saatwinkler Damm 42-43
D-13627 Berlin

Telefon: 01805 - 737 800 (0,12 €/min) 24h
Telefax: +49 (0)30 41 02 10 03

Ik zou het gewoon daar proberen...
 
Terug
Bovenaan